مایکروسافت، نوکیا و برخی دیگر از شرکت‌ها از گوگل برای عرضه انحصاری سرویس‌هایش در اندروید شکایت کردند

سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
غول‌های دنیای فناوری باور دارند که گوگل به دنبال انحصارگری اندروید است و فضا را از وضعیت رقابتی خارج کرده است.
تبلیغات

وقتی صحبت از شکایت در زمینه انحصارطلبی و عدم ایجاد فضای کافی برای رقابت به میان می‌آید، یاد شکایت شرکت‌های مختلف در اروپا بر علیه مایکروسافت به دلیل انحصار طلبی در رابطه با مرورگر اینترنت اکسپلور یا مدیا پلیر می‌افتیم. اما این بار مایکروسافت است که به همراه ۱۶ شرکت دیگر به عنوان شاکی در مقابل گوگل ایستاده است.

یک تیم شامل 17 شرکت از جمله مایکروسافت، نوکیا، اوراکل، تریپ ادوایزر و اکسپدیا، اتحاد جدیدی را شکل داده و وب سایت Fairsearch.org را راه اندازی کرده‌اند. هدف آنها شکایت از گوگل در اروپا برای عدم ارائه سرویس‌هایش در پلتفرم‌های دیگر موبایل است.

این ائتلاف، گوگل را متهم کرده که از اندروید مجانی برای گسترش نفوذ خود در دنیای جستجوی آنلاین استفاده کرده و با ارائه نکردن برخی از سرویس‌هایش از جمله یوتیوب برای پلتفرم‌های دیگر به رقابت ناعادلانه دست زده است.

گوگل از سیستم عامل اندروید به عنوان یک تروجان استفاده نموده تا شرکای خود را فریب داده، بازار موبایل را انحصاری نموده و اطلاعات کاربر را کنترل کند.

وکیل این ائتلاف، توماس وینج در این باره گفت:

ما از کمیسون می‌خواهیم که سریعتر اقدام کند و قاطعانه به حفظ رقابت و نوآوری در این بازار با اهمیت بپردازد.

این ائتلاف وب سایتی را نیز برای ارائه توضیحات در رابطه با ادعای خود ایجاد کرده‌اند. گوگل هنوز پاسخ رسمی به این اقدام نداده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات