گوگل به دنبال تصاحب WhatsApp به قیمت حدود 1 میلیارد دلار است

یک‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴
مطالعه 1 دقیقه
براساس گزارش‌های غیررسمی، گوگل در حال مذاکره برای خرید سرویس محبوب WhatsApp - سرویس ارسال و دریافت پیغام در بستر اینترنت - به قیمت 1 میلیارد دلار است. براساس گزارش دیجیتال ترندس، مدیران ارشد دو شرکت گوگل و واتساپ از 5 هفته پیش مذاکرات را آغاز کرده‌اند اما هنوز بر سر رقم نهایی به توافق نرسیده‌اند.
تبلیغات

براساس این گزارش واتساپ رقم بالای 1 میلیارد دلار را برای سرویس پیغام‌رسانی خود در نظر گرفته است. پیش از این شایعه شده بود که فیس بوک در ماه دسامبر سال 2012 نسبت به خرید این سرویس اقدام کرده بود که ظاهراً در نهایت دو شرکت به توافق نرسیده‌اند.

اگر به خاطر داشته باشید چند روز پیش خبر از سرویس جدید گوگل با نام بابل را دادیم سرویسی که قرار است پیغام رسانی بین پلتفرم‌های مختلف را بصورت یکپارچه ارائه کند، پس گوگل می‌تواند از فناوری واتساپ در سرویس پیغام رسانی خود بهره ببرد.

جالب است بدانید که واتساپ روزانه بیش از 18 میلیون پیغام را بین کاربرانش منتقل می‌کند و این بدین معنا است که سرویس آن‌ها به خوبی قادر به پشتیبانی از ترافیک بسیار سنگین مورد نظر گوگل خواهد بود.

هنوز هیچ کدام از دو شرکت واتساپ و گوگل این موضوع را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند اما انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده اخبار رسمی مربوط به این توافق منتشر گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات