گارتنر: در صورتی که مایکروسافت در حوزه ویندوز فون و تبلت شکست بخورد، به حاشیه رانده می‌شود

پنج‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
شرکت معتبر گارتنر معتقد است در صورتی که مایکروسافت در حوزه تبلت و تلفن هوشمند شکست بخورد، به آرامی کنار می‌رود و در آینده صنعت کامپیوتر جایی نخواهد داشت. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در سال‌های اخیر، فروش تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند با شیب تندی رو به افزایش بوده در حالی که فروش PCها کمتر و کمتر شده است. پژوهش جدیدی از گارتنر نشان می‌دهد که این رویه به این زودی‌ها تغییر نخواهد کرد. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که فروش PC از 315 میلیون در سال 2013 به 302 میلیون در سال 2014 کاهش خواهد یافت. این روند ادامه دارد و تا سال 2017 میزان فروش رایانه‌های شخصی به 272 میلیون می‌رسد. از سوی دیگر، انتظار می‌رود که فروش تبلت‌ها از 197 میلیون دستگاه در سال 2013 به 468 میلیون تا سال 2017 برسد. در مورد تلفن‌های هوشمند نیز تخمین زده می‌شود که فروش این دستگاه‌ها از 1.9 میلیارد دستگاه در سال 2012 به 2.1 میلیارد گوشی در سال 2013 برسد.

این موضوع باعث شد تا مایکروسافت نیز به این فکر بیفتد که در صنعت موبایل و تبلت کاری کند، اما شاید کمی دیر متوجه این موضوع شد! تحلیلگر گارتنر، کارولینا میلانسی به گاردین گفته که برای مایکروسافت «پیروزی در حوزه تبلت و تلفن بسیار دشوار است»، اما تنها راهی که از به حاشیه رانده شدن این کمپانی جلوگیری می‌کند، همین حضور در این صنعت است. میلانسی می‌گوید که شکست در حوزه موبایل تاثیرات عمیقی بر نرم‌افزار و اکوسیستم مایکروسافت می‌گذارد و این تاثیر فقط محدود به سیستم‌عامل ویندوز نخواهد بود.

وی در ادامه می‌گوید:

مایکروسافت در صورت شکست در این حوزه، تنها در بخش سخت‌افزار دچار مشکل نخواهد شد و تاثیرات گسترده‌تری بر سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌های ویندوزی را شاهد خواهیم بود... تصور کنید که روزی بهترین راه برای بهره‌وری و خلاقیت در کار شما مایکروسافت آفیس نباشد!

نظر شما در این باره چیست؟ آیا مایکروسافت می‌تواند از این امتحان حساس سربلند بیرون بیاید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات