چطور گلکسی اس 4 با پلی استیشن 4 سونی رقابت خواهد کرد؟

سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۸
مطالعه 4 دقیقه
با ورود تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها به دنیای فناوری بخش عظیمی از بازار بازی‌های کامپیوتری از دست کنسول‌های بازی و کامپیوترهای شخصی خارج شده است. ابزارک‌هایی کوچک و قابل حمل که نسبت به جثه‌شان امکانات و توانایی‎های خارق‌العاده‌ای دارند و بازی‌های باکیفیتی که تاکنون برای آن‌ها ارائه شده گواهی بر این ادعا است. اما با معرفی چهارمین کهکشانی سامسونگ و مشاهده سرمایه‌گذاری‌ که این شرکت روی بخش بازی‌های این تلفن هوشمند کرده به‌نظر می‌آید که رقابت در شرف ورود به مرحله‌ی جدیدی است.
تبلیغات

دنیای موبایل هر روزه شاهد ورود خیل عظیمی از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های جدید توسط شرکت‌هایی چون اپل، سامسونگ، ایسر، اچ‌پی، توشیبا و... به بازار است و در این میان سامسونگ آخرین شرکتی است که با جدیدترین پرچم‌دار خود یعنی Galaxy S IV وارد گود می‌شود.

باتوجه‌به سرعت پیشرفت فناوری‌های بکار رفته در این ابزارک‌های دیجیتال و بنا به قانون مور، قدرت این ابزارها و کیفیت بازی‌هایی که برایشان ساخته می‌شود به سرعت در حال نزدیک شدن به کنسول‌های بازی و بازی‌هایشان هستند. نسخه‌ای از گلکسی اس 4 که در ایالات متحده عرضه خواهد شد از یک پردازنده Snapdragon 600 با چهار هسته‌ پردازشی و فرکانس 1.9 گیگاهرتز ساخت شرکت کوالکام بهره می‌برد که درکنار پردازنده پرچم‌دار جدید HTC یعنی ONE قرار گرفته است. حتی وقتی شما به نتایج حاصل از بنچمارک‌های پردازنده‌ی جدید انویدیا یعنی Tegra 4 که در نمایشگاه CES 2013 به‌همراه تعدادی از جدید ترین بازی‌های موبایل مانند Dead Trigger II معرفی شد نظری بیفکنید، در می‌یابید که مرز میان دستگاه‌های قابل حمل و کنسول‌ها در حال محو شدن است.

در مراسم معرفی گلکسی اس چهارم، سامسونگ با معرفی یک دسته بازی ویژه تعهد خود را به بخش بازی‌های این تلفن هوشمند نشان داد. در همان مراسم سامسونگ بخشی را به‌عنوان Game Arcade آماده کرده بود که در آن خبرنگاران و حضار می‌توانستند زمانی را به انجام بازی‌هایی چون Sonic شرکت SEGA، بخش دوم Hedgehog 4 و شاهکار جدید کمپانی معروف بازی‌سازی Electronic Arts یعنی Real Racing 3 اختصاص دهند.

EA همچنین تا زمان عرضه رسمی گلکسی اس 4 یعنی بیست و ششم آوریل، شانزده عنوان دیگر را از جمله: The Sims ،Simpsons: Tapped Out ،Plants vs. Zombies ،Need for Speed: Most Wanted،Monopoly و Bejeweled Blitz وارد گوگل پلی خواهد کرد.

گلن رولند (Glenn Roland) مدیر ارشد بخش پلتفرم‌های جدید شرکت EA در مراسم معرفی این تلفن هوشمند گفت: «ما از داشتن شریکی چون سامسونگ بسیار خرسندیم چرا که می‌توانیم بازی‌های موبایل مورد علاقه طرفدارانمان را تا زمان ارائه رسمی Galaxy S4 عرضه کنیم» وی در ادامه افزود: «رزولوشن بالاتر، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و پردازنده بهبود یافته باعث خواهند شد که بازی‌های ساخت ما در نظر مشتریان سامسونگ بسیار بهتر و زیباتر به‌نظر برسند».

همان‌طور که می‌دانید گلکسی اس 4 از یک نمایشگر 5 اینچی FULL HD، دو گیگابایت رم و پشتیبانی تا 64 گیگابایت حافظه خارجی بهره می‌برد که برای بازی کردن عالی به‌نظر می‌رسد. همچنین در ماه مه، سامسونگ دسته بازی مخصوص خود را عرضه خواهد کرد که تا حد زیادی شبیه دسته های کنسول بازی Xbox 360 مایکروسافت طراحی شده است. با همان دو هدایتگر آنالوگ، دکمه های چهار جهته و چهار دکمه عملیاتی اصلی که به گلکسی اس 4 متصل می‌شود. همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه این دسته با گلکسی نوت 3 سامسونگ که هنوز معرفی نشده است هم کار خواهد کرد. این دسته بازی با چهار بازی ویژه وارد بازار خواهد شد و 80 بازی اندروید را نیز پشتیبانی خواهد کرد. همچنین نسبت به دیگر نمونه‌های موجود در بازار سبک تر و کوچک تر نیز هست.

مانند دیگر ابزارک های قابل حمل مخصوص بازی، از جمله پروژه SHIELD انویدیا با پردازنده Tegra 4، گلکسی اس چهارم نیز قابلیت اتصال به تلویزیون HD شما را خواهد داشت، و این درواقع همان جایی است که رقابت میان پلی ‌استیشن 4 و نسخه جدید و معرفی نشده ایکس باکس با این ابزارک ها شکل می‌گیرد.

باتوجه‌به حجم وسیعی از بازی‌های موبایل که همه روزه توسط توسعه‌دهندگان ارائه می‌شود، چندان جای تعجب نیست که فاصله میان کنسول‌ها و ابزارهای قابل حمل مدام در حال کم شدن باشد. اگر شما آشنایی چندانی با این بازی‌ها ندارید، پیشنهاد می‌کنم که نگاهی به عناوینی حماسی و بی‌نظیری چون Infinity Blade 2 یا Horn بیندازید.

این حقیقت که سامسونگ در حال بکار گیری بخش عظیمی از توان بازاریابی خود در عرصه بازی است، نشان می‌دهد که سونی، مایکروسافت و نینتندو باید در انتظار یک رقابت جدی و نفس‌گیر باشند. چرا که رقبای دیگری مانند پروژه SHIELD ،Green Throttle Games و Moga هم درحال ورود به میدان هستند.

اگر توسعه‌دهندگان و سازندگان بازی‌ها بتوانند راه مناسبی برای استفاده از ویژگی جدید گلکسی اس 4، یعنی تعقیب چشم‌ها (eye tracking) بیابند، قطعا شاهد ورود بازی‌های بسیار جذاب و سرگرم‌ کننده‌ای خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات