نکسوس 5 گوگل به دوربین انقلابی ساخت نیکون تجهیز می‌شود

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
طی روزهای گذشته شایعاتی در رابطه با نکسوس بعدی گوگل به بیرون درز کرد، تلفنی که با نام رمز Megalodon شناخته می‌شود و قرار است توسط ال‌جی ساخته شود. براساس شایعات اولیه نکسوس 5 از صفحه‌نمایش Full HD، 3 گیگابایت حافظه رم و پردازنده Snapdragon 800 برخوردار است. اما امروز شایعه جدیدی در رابطه با دوربین این تلفن منتشر شده و به همکاری گوگل و نیکون برای ساخت دوربین نکسوس 5 اشاره شده است.
تبلیغات

مشخصات سخت‌افزاری منتسب به نکسوس 5 گوگل رویایی و غیرواقعی به نظر می‌رسند چون ساخت صفحه‌نمایش 5.2 اینچ OLED با رزولوشن Full HD کار دشواری است و حتی سامسونگ نیز برای تولید صفحه‌نمایش گلکسی اس 4 با این رزولوشن با مشکلات بسیاری رو‌به‌رو بوده است. از طرفی تلفن‌های هوشمند از حافظه رم دو کاناله بهره می‌برد یعنی وقتی حافظه رم 3 گیگابایت باشد باید از دو ماژول 1.5 گیگابایتی استفاده کند که تولید حافظه با این ظرفیت دور از ذهن است.

اما اگر از مشخصات سخت‌افزاری که پیش‌تر شایعه شده بود صرف‌ نظر کنیم، منابع تازه‌ از همکاری گوگل و نیکون در تولید دوربین نکسوس 5 خبر داده‌اند. در این گزارش آمده که گوگل قصد دارد نکسوس بعدی را به یک دوربین خارق‌العاده تجهیز کند. یکی از مدیران گوگل چندی پیش در صفحه گوگل پلاس خود اعلام کرده بود که «ما قرار است نکسوس بعدی را با دوربین واقعا قویی تولید کنیم»

براساس اطلاعات تازه‌ای که منابع فون‌آرنا بدست آورده‌اند، نکسوس 5 گوگل مجهز به صفحه‌نمایش 5 اینچ 1080p، پردازنده Snapdragon 600، دو گیگابایت حافظه رم و یک باتری 3140 میلی آمپرساعتی خواهد بود. این باتری شبیه به باتری بکار رفته در اپتیمس جی پرو ال جی است.

منبع خبر در رابطه با فناوری خاصی در صفحه‌نمایش خبر داده که شبیه به in-Cell بکار رفته در آیفون 5 یا اپتیمس جی عمل می‌کند و در آن صفحه‌نمایش و صفحه لمسی یکپارچه شده‌اند.

هنوز هیچ‌کدام از این اطلاعات بصورت رسمی تأیید نشده‌اند اما اگر گوگل و نیکون برای طراحی و ساخت طی روزهای گذشته شایعاتی در رابطه با نکسوس بعدی گوگل به بیرون درز کرد، تلفنی که با نام رمز Megalodon شناخته می‌شود و قرار است توسط ال‌جی ساخته شود. براساس شایعات اولیه نکسوس 5 از صفحه‌نمایش Full HD، 3 گیگابایت حافظه رم و پردازنده Snapdragon 800 برخوردار است. اما امروز شایعه جدیدی در رابطه با دوربین این تلفن منتشر شده و به همکاری گوگل و نیکون برای ساخت دوربین نکسوس 5 اشاره شده استدوربین نکسوس بعدی همکاری کنند احتمالاً شاهد یک دوربین متفاوت در این تلفن خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات