خانه تکانی بهاری گریبان سرویس گوگل ریدر و هفت سرویس دیگر گوگل را خواهد گرفت

پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
اگر خاطرتان باشد سال گذشته لری پیج و همکارانش در خانه تکانی بهاری خود سرویس‌هایی نظیر iGoogle، Google Mini و چند تایی دیگر از خدمات این کمپانی عریض و طویل را برای همیشه قطع کردند تا به ادعای خود بتوانند با تمرکز بیشتری به ارائه خدمات بهتر در سایر حوزه‌ها به کاربران بپردازند. ظاهراً گوگل امسال هم خانه‌تکانی اساسی خواهد داشت و در این بین گوگل ریدر و هفت سرویس دیگر رفتنی خواهند بود. شاید بتوان گفت که؛ «گوگل را به خاطر بسپار، ریدر رفتنی است»!
تبلیغات

با حساب بسته شدن این هفت مورد، می‌توان نتیجه گرفت که از سال 2011 تاکنون گوگل 70 سرویس خود را به طور کامل جمع‌آوری کرده است. سخنگوی این شرکت در همین رابطه اعلام کرده با توجه به «کاهش» استفاده کاربران از این سرویس‌ها به خصوص گوگل ریدر، آن‌ها قصد دارند با حذف این موارد انرژی خود را بر ارائه سایر خدمات متمرکز کنند. با این حال سرویس گوگل ریدر تا اول ژوئیه آینده (دهم تیر 92) همچنان در دسترس خواهد بود. البته کاربرانی که نمی‌خواهند از سرویس ریدر دل بکنند، می‌توانند اطلاعات و فیدهای ذخیره شده‌ی خود را به کمک ابزار Takeout دریافت کنند تا بعداً از آن‌ها استفاده کنند.

دیگر محصولات گوگل که باید غزل خداحافظی را بخوانند عبارتند از Building Maker، Cloud Connect، GUI Builder و پنج ابزارک UiApp، API جستجوی خرید و CalDAV API. این غول جستجوگر همچنین اعلام کرده که دیگر هیچ طرحی برای ارائه‌ی بسته‌های به‌روزرسانی برای برنامه‌ی رومیزی (ویندوز / مک) Snapseed ندارد. از این گذشته قابلیت Google Voice در گوشی‌های بلک‌بری نیز از کار خواهند افتاد، و گوگل اذعان کرده که برای بهره از این قابلیت باید به بستر HTML5 مهاجرت کرد.

با این حساب دایره‌ی خدمات گوگل کمتر از سابق شده و بسیاری از کاربرانی که به سرویس‌های قبلی عادت کرده‌اند باید به دنبال جایگزین تازه‌تری باشند. نظر شما درباره‌ی حذف این برنامه‌ها به خصوص سرویس گوگل ریدر چیست؟ آیا برنامه‌ی جایگزین بهتری برای آن سراغ دارید؟

زودی در زومیت بهترین جایگزین‌های Google Reader را معرفی خواهیم کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات