گلکسی اس 4 با دو پردازنده مختلف کوالکام برای بازار امریکا و Exynos 5 Octa برای بازار دیگر کشورها عرضه می‌شود و خبری از قابلیت Eye Scrolling در آن نیست

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
اسکات مورتیز از بلومبرگ که پیش از این نیز بسیاری از شایعات او در رابطه با آیفون به حقیقت پیوستند، گزارش کرده که گلکسی اس 4 با دو نوع پردازنده مختلف روانه بازار خواهد شد. براساس گزارش بلومبرگ، نسخه مخصوص امریکا مجهز به تراشه Snapdragon 600 ساخت کوالکام است که مصرف آن در شبکه LTE بهینه شده و نسخه بین‌المللی آن نیز از تراشه Exynos 5 Octa بهره می‌برد.
تبلیغات

سیستم-روی-یک-چیپ کوالکام دارای مودم داخلی LTE است و به‌همین‌دلیل، مصرف بسیار بهینه‌ای در اتصال شبکه 4G دارد. ازآنجاکه در حال حاضر بازار امریکا سریع‌ترین رشد در شبکه نسل چهارم را داشته سامسونگ نیز گلکسی اس 4 مخصوص امریکا را با پردازنده ساخت کوالکام عرضه خواهد کرد. این موضوع تازه‌ای نیست و پیش از این نیز تلفن‌های سامسونگ به همراه پردازنده کوالکام وارد بازار امریکا شده بودند.

اما چشم بادامی‌ها از تراشه پر سروصدای 8 هسته‌ای خود برای دیگر کشورها استفاده خواهند کرد چون در اکثر کشورهای دیگر هنوز شبکه 4G گسترش نیافته است. البته این نسخه از گلکسی اس 4 نیز از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند اما مودم 4G با پردازنده اصلی یکپارچه نشده است.

در گزارش بلومبرگ آمده که گلکسی اس 4 حداقل در زمان معرفی فاقد قابلیت Eye Scroll خواهد بود. این قابلیتی است که شایعه شده بود، حرکت چشم کاربر را دنبال می‌کند و متن صفحه را بصورت خودکار اسکرول می‌کند. در واقع در این قابلیت وقتی به انتهای صفحه می‌رسید برای مطالعه صفحه بعدی نیازی به استفاده از دست و لمس صفحه نیست. اما بلومبرگ معتقد است که این قابلیت در گلکسی اس 4 وجود ندارد.

البته بلومبرگ وجود قابلیت Eye Tracking را تأیید کرده است. این قابلیت چشم انسان را در هنگام تماشای ویدئو تحت نظر می‌گیرد و اگر چشم خود را ببندید یا از مقابل تلفن دور کنید، پخش ویدئو بصورت خودکار متوقف می‌شود.

اگر شما هم مشتاق هستید تا با پرچم‌دار امسال سامسونگ آشنا شوید، جمعه ساعت 2 صبح با زومیت همراه باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات