گوگل از برنامه‌های کاربردی عینک خود پرده برداری کرد: نیویورک تایمز، Evernote، جی‌میل و برنامه Path

سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۳
مطالعه 3 دقیقه
در نشست سالانه‌ی جنوب از جنوب غربی (SXSW 2013) که همه ساله در فصل بهار (ماه مارس) در آستین تگزاس برگزار می‌شود، تیموتی جردن، یکی از توسعه‌دهندگان ارشد تیم عینک گوگل، راه‌های نوینی که برنامه‌های کاربردی خواهند توانست با عینک گوگل تعامل کنند را برشمرد. او در این جلسه از برخی برنامه‌های نمایشی که برای این عینک تهیه شده پرده برداشت. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در این نشست، از برخی برنامه‌های ثالث برای عینک گوگل پرده‌برداری شد و آقای جردن با بهره از رابط «کارت‌های گاه‌شماری» یکپارچه (Timeline Cards) به معرفی آن‌ها پرداخت. وی این مراسم را با برنامه مخصوص روزنامه نیویورک تایمز آغاز کرد. با کمک این برنامه کاربردی، کاربران عینک گوگل می‌توانند همه ساعت از تازه‌ترین اخبار و خبرهای فوری مطلع شوند. جالب اینکه اگر کاربر در این حین سر خود را به سمت بالا حرکت دهد، جزئیات بیشتری درباره‌ی خبر مربوطه و تصاویر احتمالی آن در معرض نمایش وی قرار می‌گیرد.

هر برنامه‌ای که برای بستر عینک گوگل طراحی می‌شود باید چند رکن اساسی را مد نظر داشته باشد: طراحی مناسب برای این بستر، ارائه محتوای برنامه در مدت زمانی خاص و اجتناب از موارد زائد. از دیگر برنامه‌هایی که برای این گجت پوشیدنی طراحی شده می‌توان به جی‌میل اشاره کرد. برنامه‌ای که به کاربر اجازه می‌دهد به نامه‌های «مهم» خود دسترسی داشته و به آن‌ها پاسخ دهد. البته تنظیمات جی‌میل عینک گوگل به گونه‌ای است که تنها نامه‌های «مهم» برای کاربر نمایش داده می‌شود. بدین ترتیب عنوان نامه و تصویر ارسال کننده نمایش داده شده؛ و از سوی دیگر کاربر می‌تواند با دیکته کردن متن نامه جدید، و به کمک سامانه‌ی تشخیص صوتی گوگل، از همان جا ایمیل ارسال کند.

از دیگر برنامه‌های معرفی شده برای عینک گوگل می‌توان به ابزار یادداشت‌برداری Evernote اشاره کرد که به کاربر اجازه‌ی اشتراک‌گذاری تصاویر و یادداشت‌ها را می‌دهد. وی پس از عکس‌برداری، می‌تواند با یک ضربه حالت اشتراک‌گذاری را فعال کرده و با ضربه‌ای دیگر آن را به Skitch ارسال و با ضربه‌ای دیگر آن را منتشر کند. جردن می‌افزاید بدین ترتیب می‌توانید با استفاده از عینک گوگل تصویر مورد نظر را در جلسه کاری گرفته، و آن را به بخش Skitch بفرستید و بعداً بر روی تبلت خود توضیحات عکس را اضافه کرده و آن را در Evernote ذخیره نمایید.

در نهایت برنامه Path معرفی شد: به کمک این برنامه اگر یکی از دوستانتان تصویری را در این سرویس قرار دهد، می‌توانید در همان لحظه با دریافت اعلان ویژه‌ای از این امر مطلع شوید و سریعاً برای آن نظر نوشته یا شکلک بگذارید! و بدون نیاز به استفاده از گوشی هوشمند، این کار را سریعاً انجام دهید. جردن در این باره می‌گوید، «این برنامه تصاویری که دوستان و آشنایان به اشتراک می‌گذارند را در لحظه با کاربر به اشتراک می‌گذارد و برای نظر دهی به آن‌ها تنها کافی است سر را حرکت دهید. این برنامه‌ای است که به خوبی برای محیط عینک گوگل طراحی و نوشته شده است».

تمامی این برنامه‌ها به صورت نمایشی معرفی شده‌اند و به زودی با عرضه‌ی API مخصوص، توسعه دهندگان خواهند توانست برنامه‌های کاربردی خود را برای این سرویس بنگارند و با استفاده از کدهای HTML، تصاویر، ویدئو و متون، تجربه‌ی کاری بهتری را برای کاربران فراهم کنند. اما سرویس‌های اختصاصی عینک گوگل چه می‌شود؟ ابزارهایی که فراتر از برنامه‌های معمول بوده و حس نوآورانه‌ای به این گجت آینده دهند. جردن در پاسخ پرسش مشابهی از سوی یکی از حضار افزود، «ما به دنبال خدماتی هستیم که زندگی کاربران را ارتقا دهد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات