به نظر میرسد دراپباکس همچنان در حال کلنجار رفتن با مشکلات ناشی از حمله جولای (تیرماه) گذشته هکرها به این شرکت است.
در ۲۴ ساعت گذشته، کاربران این سرویس، در انجمنهای وبسایت دراپباکس، از دریافت هرزنامههایی سخن گفتهاند که به ایمیلآدرس آنها، که تنها در اختیار این سرویس بوده است ارسال میشوند.
دنیل بی. یکی از کاربران دراپباکس اینگونه نوشته است:
یکی دیگر از کاربران به نام ریچارد نیز از مشکل مشابهی شکایت میکند:
تابستان گذشته، نامکاربری و کلمه عبور تعدادی از کاربران دراپباکس، توسط هکرها به سرقت رفت. هکرها از طریق یک نرمافزار واسطه (Third Party) و دسترسی به نامکاربری و کلمه عبور، موفق به سرقت اطلاعات کاربران شده بودند. پس از این حمله، صدها نفر از کاربران دراپباکس، از دریافت هرزنامه در ایمیلهایشان خبر داده بودند.
پس از آن، دراپباکس برای جلوگیری از تکرار مجدد این نوع حملهها، امکانات امنیتی بیشتری را به سرویس خود اضافه کرده و آنها را به صورت Option، در اختیار کاربران قرار داده است. تأیید هویت دو مرحلهای، مکانیزم شناسایی فعالیتهای مشکوک و تغییر کلمهعبور حسابکاربری بخشی از این امکانات امنیتی جدید محسوب میشوند.
سخنگوی شرکت دراپباکس درباره مشکلات ارسال هرزنامه میگوید:
با وجود اینکه به نظر میرسد این مشکل، ناشی از حمله تابستان هکرها باشد اما در مجموع تاکنون تنها ۵۸ پست توسط ۳۷ کاربر در این زمینه منتشر شده در حالیکه در تیرماه سال گذشته این تعداد، صدها نفر میرسید.
دراپباکس اعلام کرده تحقیقات خود را در این زمینه ادامه داده و در چند روز آینده به نتیجه نهایی خواهد رسید.
نظر شما در این باره چیست؟ اگر از کاربران دراپباکس هستید، آیا شما نیز هرزنامه دریافت کردهاید؟ نظرات خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.
نظرات