سرویس فیلم 4K سونی با پلی استیشن 4 کار می‌کند اما حجم هر فیلم بیش از 100 گیگابایت است

جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
سونی هنوز جزئیات کامل مربوط به سرویس دانلود فیلم‌های 4K خود را فاش نکرده است، سرویسی که در راستای ترویج محتوای 4K و ترقیب کاربران نسبت به خرید تلویزیون‌های اولترا HD صورت گرفته است. حال به‌نظر می‌رسد که پلی استیشن 4 نیز قادر به استفاده از این سرویس سونی است اما برای استفاده از آن نیاز به اینترنتی خواهیم داشت که حداقل در کشور ما به رویا شبیه است!
تبلیغات

مدیر ارشد سونی در مصاحبه‌ای که اخیراً با وب سایت ورج داشته در رابطه با سرویس ارائه محتوای 4K این شرکت گفت: «من شک ندارم که ناامید نخواهید شد.» او همچنین پشتیبانی پلی استیشن 4 از این سرویس را تأیید کرده است. پیش از این سونی در کنفرانس معرفی نسل جدید کنسول بازی خود به پشتیبانی از محتوای 4K در PS4 اشاره کرده بود. البته این پشتیبانی مربوط به بازی‌ها در زولوشن 4K نیست و تنها به عکس و فیلم 4K محدود می‌شود.

همان‌طور که پیش‌تر در زومیت خواندید سونی قصد دارد سرویس آنلاین ارائه محتوای 4K را در تابستان 2013 راه اندازی کند. ازطریق این سرویس کاربران قادر خواهند بود فیلم‌های سینمایی را با رزولوشن 4K به‌صورت مستقیم دانلود و در تلویزیون اولترا HD خود تماشا کنند. مالینکس از سونی به ورج گفته که برای استفاده از این سرویس نیاز به دانلود بیش از 100 گیگابایت برای هر فیلم خواهید داشت. بدین‌ترتیب ما که در ایران زندگی می‌کنیم شاید هیچ وقت نتوانیم این سرویس را امتحان کنیم. البته خوشبختانه مالینکس در ادامه صحبت‌های خود به مشکل حجم بالای فایل‌های ویدیویی 4K اشاره کرده و گفته است که شرکت‌اش در تلاش است تا فشرده سازی محتوا در این رزولوشن را بالاتر ببرد تا حجم فایل‌های نهایی کاهش یافته و پهنای باند کمتری برای دانلود آن‌ها مصرف شود.

البته تنها راه دریافت محتوای 4K دانلود آن‌ها نیست و قرار است فیلم‌های ارائه شده در این رزولوشن روی دیسک‌های بلو-ری کپی و وارد بازار شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات