سونی امیدوار است اولین گوشی مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس را در سال ۲۰۱۴ رونمایی کند

سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
سیستم عامل فایرفاکس در کنگره جهانی موبایل امسال نقش پر رنگی داشت و اگر چه به همراه تلفن‌های ارزان قیمت با مشخصات فنی بسیار ضعیف معرفی شد اما برخی از کمپانی‌های معتبر و اپراتورهای مطرح دنیا قرار است از آن حمایت کنند. کمپانی ژاپنی سونی نیز در اقدامی جاه طلبانه تصمیم دارد تا از طریق مشارکت با اپراتور موبایل تلفونیا گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل نوپای فایرفاکس را در سال آینده رونمایی نماید.
تبلیغات

یکی از خبرهای داغ امروز از فستیوال موبایل بارسلون MWC، تصمیم کمپانی سونی برای بررسی پشتیبانی از سیستم عامل جدید بنیاد موزیلا یعنی فایرفاکس بود. این تصمیم در خلال همکاری‌های گسترده سونی با اپراتور موبایل Telefonica گرفته شده و این کمپانی ژاپنی امیدوار است اولین گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس خود را در سال آینده رونمایی کند.

باب ایشیدا، رئیس گروه محصولات تجاری ارتباطات سیار سونی در بیانیه روز گذشته در کنگره جهانی موبایل گفت:

مهندسین ما هم‌اکنون در حال کار بر روی سیستم عامل فایرفاکس برای موبایل و HTML5 و تکنولوژی‌های در حال تکاملی هستند که پتانسیل بسیار زیادی از خود نشان داده‌اند. علاوه بر این ما همکاری با اپراتورهای شریک خود از جمله Telefonica را در توسعه یک پروژه برای ارائه حداقل یک محصول مبتنی بر این سیستم عامل در سال ۲۰۱۴ ادامه خواهیم داد.

شرکای سخت افزاری برای موفقیت سیستم عامل نوپای فایرفاکس یک کلید حیاتی به شمار می‌روند. ZTE ، آلکاتل و کمپانی تازه وارد و اسپانیایی Geeksphone پیش از این مدل‌هایی را با سیستم عامل فایرفاکس به نمایش گذاشته بودند. ال جی و هواوی نیز قول ارائه گوشی های مبتنی بر FF OS را در آینده‌ای نه چندان دور داده‌اند. البته عدم تمایل کمپانی سامسونگ به سرمایه‌گذاری روی این سیستم عامل نیز عجیب نیست چون این کمپانی کره‌ای در حال توسعه تایزن می‌باشد و بدیهی است ترجیح می‌دهد بر روی سیستم عامل خود سرمایه گذاری کند.

سونی در حالی که هنوز یک طراح برجسته صنایع الکترونیکی به حساب می‌آید، بر روی قطار شتابان پیشرفت اندروید سوار شده ولی با این حال نتوانسته جلوی پیشرفت روزافزون سامسونگ را بگیرد. در حالی که سونی رقبای جدی بسیاری را نیز در کنار خود دارد. از جمله پاناسونیک، ال جی و در حال حاضر حتی خود گوگل که اخیراً بخش موبایل موتورولا را نیز به مالکیت خویش درآورده است.

تلفونیا که در آمریکای لاتین مشتریان بسیاری دارد، امیدوار است با استفاده از سیستم عامل فایرفاکس، گوشی‌های هوشمند بسیار مقرون به صرفه‌ای را در بازارهای در حال توسعه به مشتریان عرضه نماید.

سیستم عامل فایرفاکس برای تسلط بر IOS و اندروید وقت کم و شرایط سختی دارد. با این حال ، واقعیت این است که یکی از منافع مشارکت در توسعه این سیستم عامل مبتنی بر وب، استفاده از همه ویژگی‌های است که طراحان سایت‌ها و برنامه‌ها در پروژه های خود استفاده می کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات