نگاهی به تبلت ویندوزی V98 محصول شرکت ZTE

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
تبلت V98 شرکت ZTE، که سپتامبر گذشته معرفی شده بود، حالا در کنفرانس جهانی موبایل برای علاقمندان به نمایش گذاشته شده است. V98، تبلتی ۱۰ اینچی و مجهز به پردازنده Atom شرکت اینتل است که از سیستم‌عامل ویندوز ۸ بهره می‌برد. در ادامه نگاهی به این تبلت ویندوزی خواهیم داشت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طراحی V98 عاقلانه و متمایز است. در جلو دستگاه، شیشه‌ای یک تکه قرار دارد که با نواری آلومینیومی از لبه‌ها جدا شده است. فلز، تا قسمت پشت دستگاه ادامه می‌یابد. در دست گرفتن این غلاف تمام فلزی، حسی همراه با اطمینان به شما می‌دهد. هر چند که از نظر زیباشناسانه، طراحی آن نفس شما را به شماره نمی‌اندازد.

در دست گرفتن V98، به شما خاطر نشان می‌کند، با دستگاهی روبرو هستید که از آسیب‌ دیدن در مقابل خراش، گردوخاک و رطوبت در امان است. تنها نکته‌ منفی طراحی ظاهر V98، در قسمت ورودی و اسلات microSD قرار دارد. کارت حافظه، خیلی محکم در اسلات قرار نمی‌گیرد و به راحتی از آن خارج می‌شود. این مسأله، ممکن است از نظر امنیتی و حفاظت از کارت حافظه در مقابل سرقت مشکل‌ساز بشود.

تبلت ۱۰ اینچی ZTE، صفحه نمایشی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل دارد که حداقل سایز نمایشگر مورد انتظار محسوب می‌شد. به صورت ایده‌آل، بهتر بود، تبلت از قابلیت بخش ویدئوهای HD نیز پشتیبانی بنماید. البته اگر قیمت نهایی تبلت به اندازه کافی پایین باشد، این مسأله قابل چشم‌پوشی است. در نگاه اول، درخشندگی رنگ‌ها فوق‌العاده بودند.

در قلب V98، پردازنده Atom Z2760 شرکت اینتل، با کلاک ۱.۷ گیگاهرتز و ۲ گیگابایت RAM جای گرفته است که همه در گروه مشخصه‌های رده پایین بازار محسوب می‌شوند. امیدواریم این ویژگی‌ها منجر به تعیین یک قیمت رقابتی و خوب بشود. برخلاف بسیاری از تبلت‌های ویندوزی که مجهز به ویندوز RT هستند، این تبلت از ویندوز ۸ بهره می‌برد. این مسأله باعث می‌شود که کاربر، به جای محدود شدن به اپلیکیشن‌های فروشگاه ویندوز، نرم‌افزارهای دسکتاپی متنوعی را بر روی تبلت خود نصب کند.

رنگ‌های شاد رابط‌کاربری ویندوز و پاسخ‌گویی دستگاه به درخواست‌های کاربر، قابل قبول هستند. با این حال در هنگام باز کردن پنجره تنظیمات یا سوئیچ به حالت دسکتاپ، کمی با کندی عمل‌کرد دستگاه مواجه هستیم. با وجود زمان کوتاهی که در اختیار داشتیم، به نظر می‌رسد V98 در زمینه وب‌گردی و نمایش ویدئوهای HD آنلاین توانایی بالایی داشته باشد.

بررسی نحوه مدیریت تصاویر و ویدئوها نیز زمان دیگری را می‌طلبد اما با توجه به ویژگی‌های سخت‌افزاری دستگاه و وجود رقیبانی مانند Acer Iconia W700، که از پردازنده اینتل سری Core بهره می‌برد، به نظر نمی‌رسد V98، از نمونه‌های قدرتمند بازار محسوب شود.

ZTE هنوز درباره قیمت این تبلت حرفی نزده است اما با توجه به ویژگی‌های دستگاه، گمان می‌کنیم این تبلت کمتر از 600 دلار قیمت داشته باشد. V98 قرار است از سه ماه سوم سال میلادی جاری وارد بازارهای چین شده و در زمان کوتاهی پس از آن در تمام نقاط جهان در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

اخبار و مقالات مربوط به کنگره جهانی موبایل (MWC 2013) را می‌توانید در این صفحه مشاهده نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات