اپلیکیشن پلی استیشن برای اندروید و iOS، نمایشگر دیگری به پلی استیشن 4 می‌افزاید

پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
همان‌طور که ساعتی پیش در زومیت خواندید، سونی کنسول بازی پلی استیشن 4 را معرفی کرد. اخبار زیادی در مورد این کنسول بازی و تفریح که به خانه‌ی چهارم خود رسیده به گوش می‌رسد از آن جمله می‌توان به تلاش مهندسان چشم‌بادامی برای افزودن امکانات تازه‌ای به گجت‌های اندرویدی و اپلی (iOS) اشاره کرد. بدین ترتیب کاربران پلی استیشن 4 می‌توانند درکنار کنسول خود از گوشی هوشمند یا تبلت‌شان نیز به‌عنوان ابزاری همراه در حین بازی استفاده کنند و به کمک اتصال اینترنتی بی‌سیم (وای-فای) نحوه‌ی بازی یاران و همبازی‌های خود را به‌خصوص در بازی‌های گروهی ملاحظه نمایند.
تبلیغات

این برنامه‌جدید، پلی استیشن اپ (PlayStation App) نام دارد و آن را نباید با برنامه‌ی فعلی سونی اشتباه گرفت. گرچه این کمپانی ژاپنی هنوز اطلاعات بیشتری دراختیار اصحاب رسانه قرار نداده است، اذعان می‌کند که کاربران کنسول بازی پلی استیشن 4 می‌توانند با این وسیله، به مشاهده‌ی نقشه‌ی بازی بالاخص در بازی‌های استراتژیک و گروهی بپردازند. البته نمی‌توان کتمان کرد که این قابلیت شباهت زیادی به ابتکار مایکروسافتی‌ها در اسمارت گلاس‌ (SmartGlass) دارد، که به کاربران اجازه می‌داد با استفاده از تبلت‌شان به نقشه‌ی بازی دسترسی داشته باشند.

دیوید پری، مدیرعامل Gaikai که اخیراً توسط سونی خریداری شده، در سخنان کوتاه امروز صبح‌اش خیلی مختصر به برشمردن قابلیت‌ها و ابزارهای کنسول پلی استیشن 4 پرداخت. وی اشاره کرد، درست مانند اینکه به دوستان خود اجازه دهیم در کنارتان به بازی نگاه کنند، می‌توان به کمک دکمه‌ی اشتراکی که در پلی استیشن 4 کارگذاشته شده، فیلم بازی خود را با سایرین به اشتراک گذاشته و توانایی‌های بالفعل خود را به رخ دیگران کشید!

تازه، ازآنجاکه فیلم‌ها پیش از ارسال به‌طور خودکار فشرده می‌شوند، علاقمندان می‌توانند به کمک برنامه‌ی کاربردی پلی استیشن 4 فیلم‌های بازی سایر بازیکن‌ها را نیز به‌راحتی تماشا کرده و بدین ترتیب بازار کری‌خوانی را بیش‌ازپیش داغ و جذاب کنند! نهایتاً، با این برنامه‌ی کاربردی می‌توان در هر زمان و مکان بازی‌های مورد علاقه را خریداری کرد و موارد خریداری شده را مستقیماً روی کنسول پلی استیشن 4 که در خانه دارید، دریافت (دانلود) نمود؛ یعنی تا به منزل برسید همه چیز آماده‌ی لذت از دنیای خیال‌انگیز بازی‌هاست.

تمامی این قابلیت‌های خارق‌العاده به کمک برنامه‌ی کاربردی سونی برای کنسول بازی پلی استیشن 4 میسر می‌شود، که ابزاری قدرتمندتر از تماشای صرف فیلم بازی دیگران یا وضعیت فعلی همبازی‌هایتان است. سونی معتقد است این برنامه‌ی کاربردی به‌زودی برای انواع تبلت و گوشی‌های هوشمند آیفون، آیپد و اندرویدی آماده و عرضه خواهد شد. جالب اینجا است که هیچ اشاره‌ای به بستر ویندوز 8 مایکروسافت نشده، بیچاره عمو بیل و دوستان که در بازار پلی استیشن 4 هنوز سهمی به آن‌ها داده نشده است!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات