گوگل احتمالا سالانه یک میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند تا موتورجستجوی پیش فرض ابزارهای iOS باشد

سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶
مطالعه 1 دقیقه
باوجود اختلافات شدید بین اپل و گوگل که به حذف نقشه گوگل از سیستم‌عامل iOS گردید، اما هنوز موتور جستجوی پیش فرض آیفون، آیپد و آیپاد تاچ، گوگل است. حال بیزنس اینسادر گزارش نموده که گوگل برای حفظ موقعیت خود دربین میلیون‌ها کاربر iOS، سالانه مبلغی در حدود یک میلیارد دلار را به اپل پرداخت می‌کند.
تبلیغات

هر چه ترافیک گوگل برروی سرویس‌های مختلف آن افزایش یابد درآمد بخش‌های مختلف نیز افزایش می‌یابد، به عنوان مثال، تحلیل گران معتقدند که گوگل در سال 2020 تنها از شبکه اشتراک گذاری ویدیو یوتیوب، نزدیک به 20 میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد.

دویت از Morgan Stanley معتقد است که گوگل احتمالا مبلغی در حدود 1 میلیارد دلار را سالانه به اپل پرداخت می‌کند تا به عنوان موتور پیش فرض در سیستم‌عامل این شرکت باقی بماند. او همچنین معتقد است که این مبلغ بصورت سالانه و با افزایش میزان کاربران iOS افزایش می‌یابد. حتی گزارش‌های منتشر شده که نشان می‌دهند گوگل بخشی از درآمد خود بابت تبلیغات جستجو را با اپل تقسیم می‌کند، البته این موضوع خیلی عملی نیست چون حساب و کتاب آن بسیار مشکل خواهد بود.

براساس گزارش بیزنس اینسادر، گوگل با توجه به حمایت اپل توانسته 95 درصد از بازار جستجوی موبایل را تحت کنترل خود داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات