صفحه‌نمایش بزرگ تعاملی متشکل از 72 هزار LED، بهترین وسیله برای سرگرم کردن کودکان بستری در بیمارستان‌ها

سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
اگر تا به حال تجربه‌ی بچه‌داری را داشته‌اید - فرقی نمی‌کند که بچه‌ی چه کسی باشد، یک دوست، آشنا، اعضای خانواده، یا حتی خودتان - حتماً به این موضوع پی برده‌اید که سرگرم کردن فسقلی‌های بامزه تا چه حد کار دشواری است! حال فرض کنید که تعداد زیادی از همین بچه‌ها در بخشی از بیمارستان بستری باشند و تحت درمان قرار داشته باشند؛ خودتان به راحتی متوجه می‌شوید که والدین و پرستاران زحمتکش چه کار دشواری در پیش دارند تا از سر رفتن حوصله‌ی این گل‌های باغ زندگی جلوگیری کنند! خب کارشناسان خلاق استودیوی جیسون بروگس بیکار ننشسته‌اند و راه حل ابتکاری جالبی برای این موضوع پیدا کرده‌اند؛ یک صفحه نمایش تعاملی فوق‌العاده عجیب و بزرگ!
تبلیغات

استودیوی جیسون بروگس صفحه نمایش تعاملی بسیار بزرگی را ساخته است که می‌تواند برای سرگرم کردن کودکانی که در بیمارستان بستری هستند مفید باشد. این ایده‌ی هوشمندانه از 70 پنل LED بزرگ و در مجموع بیش از 72 هزار LED تشکیل شده که در پشت کاغذ دیواری مخصوصی با طرح جنگل‌های استوایی پنهان شده است. زمانی که این نمایشگر روشن می‌شود، تصاویری که در آن نمایش داده شده طوری به نظر می‌رسند که گویی جانوری در بین درختان جنگل در حرکت است!

hostpital display

تمامی این پنل‌ها با ابعاد گوناگون ساخته و در پس کاغذ دیواری مخصوصی کار گذاشته شده‌اند، به طوری که همه‌ی بچه‌ها با هر قد و قواره‌ای می‌توانند به راحتی تصاویر نمایش داده شده را تماشا کنند، با آن بازی کرده و کمی سرگرم شوند. از آنجایی که کاغذ دیواری به گونه‌ای طراحی شده که نور را از خود عبور می‌دهد، مخاطبان خردسال تصور می‌کنند حیوانی در آن بین مخفی شده است؛ چیزی که بچه‌ها خیلی از آن خوششان می‌آید و برایشان جذاب است.

hospital2

این صفحه نمایش برای نخستین بار در بخش کودکان کلینیک مورگان استنلی در مرکز پزشکی کودکان لندن نصب شده است. به نظرم تمامی بخش‌های بیمارستانی مخصوص کودکان در همه جای جهان، مهدهای کودک و حتی روزی اتاق‌های خواب بچه‌ها باید به چنین نمایشگری عجیب و غریبی مجهز شوند! اگر دوست دارید درباره‌ی این محصول اطلاعات بیشتری کسب کنید حتما به ویدئوی ضمیمه نگاهی بیاندازید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات