اینتل احتمالا به دنبال ساخت تلفن ویندوز فون با پردازنده x86 است

یک‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
اینتل طی یک سال اخیر تلاش‌هایی برای تولید تلفن‌های اندرویدی مجهز به پردازنده x86 اتم کرد و به‌دنبال آن تلفن‌های همچون Motorola Razar i روانه بازار شدند، Razar i مجهز به پردازنده تک هسته‌ای 2 گیگاهرتز اتم با لیتوگرافی 32 نانومتری بوده و طول عمر باتری آن نیز قابل قبول است. حال به نظر می‌رسد اینتل به‌دنبال استخدام مهندس متخصص ویندوز فون است و قصد دارد سیستم‌عامل موبایل مایکروسافت را نیز با پردازنده‌های x86 خود سازگار کند.
تبلیغات

اینتل طی یکی دو سال اخیر تمام تلاش خود را کرده تا وارد بازار موبایل شود، بازاری که تقریباً هیچ سهمی از آن ندارد و در عوض ARM قدرت مطلق آن است. اینتل با پورت کردن سیستم‌عامل اندروید و سازگار کردن آن با معماری x86 از یک طرف و بهینه‌سازی تراشه‌های Medfield اتم، تلاش کرد تا وارد این بازار شود اما چند تلفن اینتلی که سال گذشته روانه بازار شدند، هیچ کدام پرفروش و محبوب نبودند.

در آگهی استخدام اینتل که در شبکه اجتماعی LinkedIn منتشر گردیده، به این موضوع اشاره شده که اینتل قصد دارد گام‌های فراتر از PC و سرور برداشته و در زمینه تولید نت بوک‌ها، تلفن‌های هوشمند و ابزارهای الکترونیکی مخصوص مصرف‌کننده نیز فعالیت کند.

پیش‌تر مدیر گروه ارتباطات موبایل اینتل اعلام کرده بود که نقشه راه اینتل شامل محصولاتی می‌شود که از ویندوز روی تلفن‌های هوشمند پشتیبانی خواهند کرد و مقرون‌به‌صرفه‌ترین تصمیم در این راستا نیز سازگاری x86 با ویندوز فون است.

در حال حاضر شرگت‌های ZTE، موتورولا و لنوو تلفن مجهز به پردازنده x86 اینتل تولید کرده‌اند که بخش بسیار کوچکی از بازار اندروید را شامل می‌شوند. اینتل ادعا می‌کند که پردازنده‌های اتم این شرکت از نظر بازده و مصرف باتری بهتر از معماری ARM عملی می‌کنند و حال باید منتظر ماند و دید آیا این شرکت می‌تواند ادعای خود را در دنیای واقعی نیز به اثبات برساند و تلفن‌های مجهز به پردازنده اتم را گسترش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات