گوگل گزارش مالی سه ماهه سوم 2012 را منتشر کرد: درآمد خیره کننده 14.42 میلیارد دلار

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
فصل آخر سال، به دلیل تعطیلات کریسمس و خریدهای پایان سال، همواره برای شرکت‌ها پردرآمد است، گوگل نیز از این قاعده مستثنی نیست و توانسته درآمد قابل ملاحظه‌ای را بدست آورد. غول اینترنتی دنیا در گزارش سه ماهه چهارم سال 2012 اعلام کرد که توانسته 14.42 میلیارد دلار درآمد کسب کند که نسبت به همین فاصله زمانی در سال گذشته 36 درصد رشد داشته است.
تبلیغات

مبلغ 14.42 میلیارد درآمد گوگل بدون محاسبه درآمد موتورولا است، اگر درآمد موتورولا را نیز به آن اضافه کنیم، کل درآمد سه ماهه آخر سال این شرکت به 15.24 میلیارد دلار می‌رسد. سال 2012 اولین سالی است که گوگل توانسته مرز 50 میلیارد دلار درآمد را پشت سر بگذارد.

برای سهام‌دارن و سرمایه گذاران گوگل سود شرکت اهمیت دارد و گوگل در این زمینه نیز خوب عمل کرده و در سه ماهه چهارم سال 2012 توانست 2.89 میلیارد دلار سود کسب کند. این در حالی است که در همین فاصله زمانی در سال 2011 سود گوگل برابر 2.71 میلیارد دلار و در سه ماهه سوم سال گذشته نیز 2.74 میلیارد دلار بوده است.

همانطور که انتظار می‌رفت، هنوز بخش اعظم درآمد گوگل از راه تبلیغات و سرویس‌های قدیمی این شرکت است. 67 درصد از کل درآمد گوگل که معادل 12 میلیارد دلار می‌شود از سرویس‌های آنلاین خود گوگل بدست آمده است.

5.99 میلیارد دلار از درآمد گوگل در سه ماهه آخر سال از ایالات متحده امریکا بدست آمده اما گوگل همچنان در تلاش است تا سرویس‌های خود را در کشورهای دیگر نیز گسترش دهد.

بخش موبایل موتورولا نیز هرچند با ضرر 353 میلیون دلاری همراه بوده اما بهتر از قبل عمل کرده و 1.51 میلیارد دلار درآمد داشته است.

گوگل همچنین ادعا کرد که 48.1 میلیارد دلار پول نقد در حساب دارد.

لری پیج مدیرعامل گوگل در رابطه با کمبود موجودی نکسوس 4 گفت: آنها سخت در تلاش هستند تا موجودی کالاهای خود را مدیریت کنند و این موضوع در اولویت تیم آنها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات