اینتل پس از ارائه پردازنده‌های Haswell تولید مادربوردهای دسکتاپ را برای همیشه متوقف می‌کند

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
مطالعه 1 دقیقه
کاهش تقاضا برای کامپیوترهای دسکتاپ کم‌کم تأثیر خود بر صنعت را هم نشان می‌دهد. در همین راستا اینتل اعلام کرده که قصد دارد طی سه سال آتی بخش تولید مادربرد دسکتاپ را به‌طور کامل تعطیل کند.
تبلیغات

بنا به گزارش AnandTech، اینتل تصمیم گرفته تا تولید مادربرد را در آینده‌ای نزدیک برای همیشه متوقف سازد، اما پیش از تعلیق کامل این بخش، مادربردهایی با معماری پردازنده Haswell را ارائه خواهد کرد. اینتل قصد دارد تا تمرکز اصلی خود را روی طراحی فرم‌فکتورهای نوین و کاربردی در بازار اولترابوک‌ها، تبلت‌ها و دسکتاپ‌ها منعطف سازد و به‌همین‌دلیل، می‌خواهد تا از بازار مادربردهای دسکتاپ خارج شود.

به نظر می‌رسد تنها محصولی که در این برنامه قرار نمی‌گیرد و همچنان تولید آن ادامه خواهد یافت، Next Unit of Computing یا NUC باشد. یک کامپیوتر کوچک و قابل حمل که اینتل همچنان به توسعه آن ادامه خواهد داد. گفته می‌شود که این اقدام اینتل چندان تأثیری بر حجم نیروی کار این کمپانی نخواهد گذاشت و کارمندان کنونی فعال در این بخش به سایر قسمت‌های اینتل منتقل می‌شوند. به نظر هم نمی‌رسد اخراج کارمندان حرفه‌ای و کارکشته‌ای که سال‌ها در این بخش فعالیت کرده‌اند، منطقی باشد، حتی اگر شکل و شمایل دنیای کامپیوتر در حال تغییر و تحول باشد!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات