گوگل پشتیبانی از پردازنده‌های ARM را به Native Client کروم افزود

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
اگر برنامه‌نویس حرفه‌ای و علاقه‌مند به سرویس‌های توسعه‌دهندگان گوگل باشید حتما با ویژگی Native Client که امکان پورت کردن اپلیکیشن‌های مبتنی بر x86 بر روی مرورگر کروم را ایجاد می‌کند، آشنایی دارید. SDK جدید این سرویس، این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان با تغییراتی جزئی و چند ترفند ساده این اپلیکیشن‌ها را بر روی معماری ARM نیز اجرا کرد. در ادامه با جزئیات بیشتر همراه زومیت باشید.
تبلیغات

قابلیت کلاینت محلی (Native Client) گوگل در سال 2011 این امکان را فراهم آورد تا دستگاه‌های مبتنی بر معماری x86 بتوانند اپلیکیشن‌های کامپایل شده از C و ++C را به طور مستقیم بر روی مرورگر کروم اجرا کنند. حالا خبر جدید آن است که دستگاه‌های مبتنی بر ARM نیز بالاخره می‌توانند از این قابیت بهره گیرند. SDK اخیر Native Client گوگل امکان پشتیبانی از سخت‌افزارهای ARM را نیز دارد و به نظر می‌رسد براحتی می‌توان اپلیکیشن‌های Native Client کنونی را با اندکی تغییر برای اجرا بر روی این نوع معماری نیز آماده کرد.

برای این کار کافی است توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان یک فایل اکستنشن جدید را به اپلیکیشن خود اضافه کنند، فایل مانیفست را اندکی تغییر دهند و با استفاده از SDK جدید برنامه جدید را تولید کنند.

این خبر می‌تواند برای توسعه‌دهندگان بسیار خوشحال‌کننده باشد، چرا که می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را به تبلت‌ها و تلفن های هوشمند نیز منتقل کنند، اما گوگل می‌گوید که در حال کار بر روی نسل جدیدی از قابلیت Portable Native Client است تا بتوان اپلیکیشن‌ها را مستقل از معماری و بدون نیاز به کامپایل دوباره بر روی هر دستگاهی اجرا کرد. اگر برنامه نویس هستید و به این موضوع علاقه‌مند شده‌اید می‌توانید Native Client SDK جدید را دانلود کنید. همچنین می‌توانید برای بحث و مبادله نظرات با سایر توسعه دهندگان به StackOverflow یا انجمنی که در گوگل برای بحث درباره این قابلیت ایجاد شده مراجعه نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات