AMD متخصصان کوالکام و اپل را استخدام می‌کند

سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی AMD به گفته خودش در جهت «گسترش فعالیت خود در بازارهای نوین» دو متخصص نامی را از دو کمپانی اپل و کوالکام به استخدام خود درآورده است. این احتمال وجود دارد که این مهندسین در بخش توسعه تراشه Temash کمپانی AMD فعالیت نمایند.
تبلیغات

نقل و انتقالات متخصصان و مهندسین بین کمپانی‌های بزرگ زیاد اتفاق می‌افتد، اما برخی از آن‌ها می‌توانند زمینه‌ساز اتفاقات بزرگی گردند که یک کمپانی را از نابودی نجات داده یا به ورطه تباهی بکشانند. AMD به‌تازگی دو مهندس مشهور را استخدام کرده که در هر دو کمپانی کوالکام و اپل تجربه کار دارند. کمپانی AMD این خبر را تأیید کرده و اعلام کرده که اقدامش در این جهت بوده تا این کمپانی تولیدکننده تراشه فعالیت خود را در بازار‌های نوین‌تری گسترش دهد. سخنگوی این کمپانی منظور دقیق خود از بازارهای جدید را به روشنی اعلام نکرد.

چارلز ماتار که در زمینه طراحی تراشه‌ها و کاهش توان مصرفی تخصص دارد، از کوالکام آمده و سمت نائب‌رئیس بخش توسعه سیستم-روی-یک-چیپ AMD به وی اعطا شده است. همچنین وین مرتسکی که قبلا در کمپانی اپل فعالیت می‌کرد به‌عنوان نائب‌رئیس بخش توسعه نرم‌افزاری IP برگزیده شده است.

AMD هنوز بیش از 80 درصد درآمد خود را از بخش PC کسب می‌کند. بازاری که با شکوفایی تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند، سرعت پیشرفت آن به‌شدت رو به کاهش است. این تولیدکننده بزرگ تراشه در تلاش است که وارد بازار تبلت و ابزارهای همراه شود. لازمه این امر نیز وجود یک پردازنده کم و مصرف و پرتوان است. AMD برای نیل به این هدف در حال کار روی پردازنده‌ای به نام Temash است. می‌توان حدس زد که این دو متخصص احتمالاً در بخش توسعه تراشه Temash به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات