نکسوس 10 جدید با پردازنده قوی‌تر در MWC معرفی می‌شود

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
با نزدیک‌تر شدن به کنگره جهانی موبایل، بازار شایعات مرتبط با تلفن و تبلت‌ها نیز داغ داغ می‌شود. براساس تازه‌ترین شایعات منتشر شده، گوگل و سامسونگ قصد دارند تا نسخه جدید نکسوس 10 را با CPU و GPU قوی‌تر در MWC امسال معرفی کنند. هرچند این شایعه واقعا جذاب است اما عجیب و غیر واقعی به نظر می‌رسد.
تبلیغات

در ماه آینده، کنگره جهانی موبایل (MWC) بارسلونا برگزار می‌شود و در آن، کمپانی‌های مطرح تولیدکننده ابزارهای موبایل از جدیدترین محصولات خود پرده برداری می‌کنند.

نکسوس 10 یکی از بهترین تبلت‌های سال 2012 بود اما مهم‌ترین ایرادی که به آن وارد می‌شود، عدم قدرت کافی پردازنده برای پاسخ دهی به رزولوشن بسیار بالای نمایشگر در برخی امور است. صفحه نمایش نکسوس 10 دارای رزولوشن کم نظیر 2560 در 1600 پیکسل است و تراشه دو هسته‌ای Exynos 5 با دو هسته 1.7 گیگاهرتزی Cortex A15 به همراه GPU چهار هسته‌ای Mali-T605 هرچند بسیار قدرتمند هستند اما از پس اجرای سریع برخی از امور در رزولوشن طبیعی دستگاه بر نمی‌آید.

حال شایعه شده که گوگل و سامسونگ، تبلت نکسوس 10 را مجهز به سیستم-روی-یک-چیپ (SoC) قوی‌تر نموده‌اند که مجهز به گرافیک 8 هسته‌ای Mali T678 است. اگر این شایعه به حقیقت تبدیل شود، احتمالا نکسوس 10 جدید اولین محصولی است که به پردازنده گرافیک T678 تجهیز می‌شود.

ARM Mali-T678 605

خبرگزاری Bright Side ادعا نموده که با نمونه اولیه نکسوس 10 کار کرده و تفاوت قدرت پردازش آن را نسبت به نسخه فعلی نکسوس 10 مانند اختلاف شب و روز دانسته است.

این اطلاعات فعلا در حد شایعه هستند و باید تا شروع MWC 2013 بارسلونا منتظر بمانیم تا متوجه شویم که چنین محصولی معرفی خواهد شد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات