RIM در تکاپو برای فروش بخش سخت‌افزاری خود است

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
بنا به گفته‌های مدیرعامل کمپانی ریم به نظر می‌رسد که این کمپانی که در لبه پرتگاه قرار دارد و آینده آن به سیستم‌عامل کاملا جدید BB10 وابسته خواهد بود، قصد دارد تا پس از ارائه محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل جدید بخش سخت‌افزاری خود را به فروش برساند.
تبلیغات

تروستن هینز (Thorsten Heins) مدیر عامل شرکت RIM در اظهارنظری اعلام کرد که آنها قصد دارند پس از عرضه‌ی گوشی BlackBerry 10 نسبت به فروش بخش سخت‌افزاری خود اقدام کنند.

وی در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی آلمانی دای‌ولت (Die Welt) به صراحت اذعان می‌کند احتمال واگذاری بخش سخت‌افزاری این کمپانی وجود دارد که مهر تاییدی بر شایعات سال گذشته در این‌باره است. وی در این مصاحبه می‌افزاید:

این اقدام استراتژیک حتی با پایان یافتن فشارها نیز ادامه خواهد داشت. هیچ قصد نداریم انتخاب‌های خود را محدود کنیم. هم‌اکنون انتخاب‌های متعددی در پیش روی داریم، که شامل فروش بخش تولید سخت‌افزاری نیز می‌شود. البته نمی‌خواهیم در این بین اقدام گیج کننده‌ای صورت دهیم، به همین خاطر تا عرضه‌ی BlackBerry 10 صبر خواهیم کرد.

این اولین باری نیست که چنین خبری درباره RIM به گوش می‌رسد، اما نخستین مرتبه است که مقامی در داخل این کمپانی به صراحت از قریب الوقوع بودن این اقدام پرده برمی‌دارد. البته این پرسش باقی است که آیا این اقدام استراتژیک می‌تواند گره‌گشای مشکلات RIM باشد، و آیا این شرکت می‌تواند تنها از محل درآمدهای نرم‌افزاری روزگار بگذراند؟ باید شکیبا باشیم تا زمان این موضوع را نشان دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات