رشد 33 درصدی سود هواوی در سال 2012

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
هواوی امروز جزئیات مربوط به بازده مالی شرکت در سال مالی 2012 را منتشر کرد. مدیرمالی این شرکت چینی اعلام کرد که سود خالص هواوی در سال 2012 نسبت به سال گذشته 33 درصد رشد داشته و به 15.4 میلیارد ین (2.5 میلیارد دلار) رسیده است. این گزارش درست زمانی ارائه می‌شود که تولیدکنندگان مطرح و قدیمی تلفن هوشمند همچون HTC، نوکیا و سونی با مشکلات جدی در بازار روبرو هستند.
تبلیغات

هواوی در سال 2012 توانسته 2.5 میلیارد سود خالص داشته باشد و این در حالی است که سود این شرکت در سال 2011 برابر 1.9 میلیارد دلار بوده است.

هواوی در نمایشگاه CES امسال اعلام کرد که درآمد این شرکت در سال 2012 حدود 8 درصد رشد داشته و به 220.2 میلیارد ین معادل 35.4 میلیارد دلار رسیده است. آنها همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که در سال 2013 درآمد شرکت 12 درصد رشد داشته باشد.

هواوی یک کمپانی چینی خصوصی است اما مدیر مالی این شرکت اعلام کرد که شرکت مشکلی با سهامی عام شدن ندارد.

این تولید کننده چینی همچنین اعلام کرد که تقاضا برای محصولات هواوی در اروپا، آسیا و افریقا بسیار قوی بوده، اما به دلیل مشکلات بین دولت‌های امریکا و چین، آنها نتوانسته‌اند تلفن‌های خود را وارد بازار امریکا کنند. در ماه اکتبر، کنگره ایالات متحده امریکا دو شرکت هواوی و ZTE را به عنوان شرکت‌های تحدیدآمیز از نظر امنیت ملی برچسب زد و هرچند هواوی رسما اتهام کنگره را تکذیب کرد اما از آن زمان محصولات این دو شرکت در بازار امریکا عرضه نشدند.

مدیرمالی هواوی همچنین به رویترز اعلام کرد که دغدغه‌های امنیتی امریکایی‌ها تاثیری در فروش محصولات این شرکت در بازارهای دیگر نخواهد داشت. Meng گفت: طی 20 سال اخیر ما هرگز مشکل امینتی نداشته‌ایم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات