11 watchOS با قابلیت‌های سلامتی جدید معرفی شد

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
واچ فیس واچ اولترا ۲
اپل در watch OS 11 با قابلیت Training Load، شدت تمرینات کاربر و تأثیرشان بر بدن او را مورد پایش قرار می‌دهد.
تبلیغات

در رویداد WWDC 2024، اپل اکوسیستم نرم‌افزاری خود را به‌روز کرد و سیستم عامل ساعت‌های هوشمند کوپرتینویی‌ها، یعنی watchOS نیز از این قافله، جا نماند. مثل همیشه، نسخه‌های watchOS قابلیت‌های سلامتی جدیدی را به ساعت‌های هوشمند اپل اضافه می‌کنند. البته تغییرات امسال برخلاف سال گذشته، پربار و پرتعداد نیستند. امسال، قابلیت Training Load ستاره‌ی جدید نسخه‌ی یازدهم watchOS لقب می‌گیرد.

قابلیت Training Load در watchOS 11

در Training Load، داده‌های ثبت شده و شخصی هر کاربر، برای اندازه‌گیری شدت و مدت زمان تمرینات مورد استفاده قرار می‌گیرد تا در مورد تأثیر تمرینات بر فیزیک او محاسبه شود. با این داده‌ها، اپل واچ به کاربر می‌گوید که آیا بهتر است شدت تمریناتش را بیشتر کند یا کمتر در فعالیت‌های فیزیکی به خودش سخت بگیرد.

اپلیکیشن جدید دیگری که با نسخه‌ی یازدهم watchOS ارائه خواهد شد، Vitals نام دارد که در یک نگاه، پارامترهای سلامتی مهم کاربر را نشان می‌دهد و امکان ردیابی دوره‌ی بارداری را نیز برای بانوان ارائه می‌کند.

با watchOS 11 قابلیت Live Activities نیز به اپل واچ اضافه خواهد شد. اپل قابلیت‌های امنیتی مورد نیاز را هم فراموش نکرده است؛ مثلا اگر کاربر شب‌ها برای دویدن از خانه بیرون برود، دوستانش می‌توانند از موقعیت و وضعیت او باخبر باشند. قابلیت Live Activity به‌صورت پیش‌فرض برای فعالیت‌های ورزشی، فعال خواهد بود. بد نیست اشاره کنیم که این قابلیت، سال گذشته در پیکسل واچ ۲ معرفی شده بود.

در نسخه‌ی جدید watchOS کاربران بالاخره می‌توانند با خیال راحت،‌ برای خودشان روزهای استراحت از فعالیت‌های ورزشی تعیین کنند بدون اینکه نگران از بین رفتن خط تکمیل Activity ring باشند. ضمنا حالا کاربران می‌توانند برای روزهای مختلف هفته، Activity ring-هایی با اهداف متفاوت تعیین کنند تا مثلا در برخی روزها، فعالیت بدنی بیشتری انجام دهند.

Activity Ring در watchOS 11

آپدیت جدید watchOS، ویجت‌ها را هم بهبود می‌دهد. حالا ویجت‌ها قابل تعامل شده‌اند و با تپ روی آن‌ها می‌توانید تغییراتی را از طریق ویجت‌ها اعمال کنید. مثلا با تپ روی ویجت Home، می‌توان چراغ‌های خانه را خاموش و روشن کرد.

باوجود اینکه انتظار داشتیم امسال واچ فیس‌های بیشتری برای اپل واچ‌ها معرفی شوند، اما چنین اتفاقی نیفتاد و به‌جای آن، اپل تمرکز خود را روی واچ‌فیس‌های مبتنی بر Photos گذاشت. در نسخه‌ی یازدهم watchOS، نیازی نیست کاربر برای پیدا کردن بهترین واچ‌فیس‌ها از اپلیکیشن فوتوز جست‌وجو کند، بلکه خود ساعت به‌صورت هوشمند این کار را انجام می‌دهد.

واچ‌فیس‌ها در watchOS 11

توسعه‌دهندگان از همین امروز می‌توانند برای نسخه‌ی یازدهم، اپ توسعه دهند، ضمن اینکه نسخه‌ی بتای عمومی watchOS جدید نیز ماه آینده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همان‌طور که از رویه‌ی سال‌های گذشته‌ی اپل انتظار داریم، نسخه‌ی نهایی watchOS 11، احتمالا پاییز امسال، روانه‌ی ساعت‌های هوشمند این شرکت خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات