دستیار آمازون الکسا یکی از قابلیت‌های مهمش را از دست می‌دهد

شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو دستیار صوتی آمازون آلکسا در زمینه آبی با خطوط باریک
دستیار صوتی آلکسا به‌زودی یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی خود را ازدست خواهد داد. این قابلیت به اپلیکیشن‌های Todo و لیست خرید فروشگاهی ارتباط دارد.
تبلیغات

به‌زودی امکان افزودن آیتم‌های جدید به اپلیکیشن‌های متفرقه‌ی Todo و لیست خرید فروشگاهی مثل مانند Todoist و AnyList ازطریق دستیار صوتی آمازون آلکسا دیگر دردسترس نخواهد بود. طبق پست وب‌سایت توسعه‌دهندگان آمازون، دسترسی به لیست‌های خرید فروشگاهی و فهرست کارها در اپلیکیشن‌های متفرقه، از اول جولای (۱۱ تیر ۱۴۰۳) قطع خواهد شد.

اگر توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های لیست خرید فروشگاه و Todo،‌ دستورهای سفارشی جدیدی توسعه ندهند، ادغام‌ اپلیکیشن آن‌ها با الکسا از کار خواهد افتاد و این یعنی کاربر مجبور خواهد بود برای افزودن آیتم‌های جدید به فهرست‌های خود در این نوع اپلیکیشن‌ها، از ویژگی لیست داخلی اپلیکیشن الکسا بهره ببرد.

اپلیکیشن‌های متفرقه‌ی Todo و اپ‌های فهرست‌ خرید فروشگاهی درحال‌حاضر امکان همگام‌سازی اطلاعات لیست‌های موجود را با لیست‌های اپلیکیشن داخلی آلکسا دارند و علاوه‌بر‌این می‌توانند داده‌های مذکور را به کاربران نشان دهند.

بدین‌ترتیب با تغییر جدید و از ۱۱ تیر ۱۴۰۳ به‌‌بعد اگر مورد جدیدی به فهرست‌های خود در اپلیکیشن AnyList اضافه کنید، اطلاعات واردشده دیگر با لیست داخلی آلکسا همگام‌سازی نخواهد شد و در آن شرایط یا باید از اپلیکیشن لیست اصلی الکسا استفاده کنید یا امیدوار باشید که توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن مورد‌علاقه‌تان، دستور صوتی سفارشی جدیدی برای مدیریت لیست‌ها به برنامه‌های اضافه کند.

آمازون می‌گوید: «در حال اعمال تغییرات در لیست‌هایی هستیم که توسعه‌دهندگان ایجاد می‌کنند. توسعه‌دهندگان می‌توانند با ادغام اپلیکیشن‌های خود با مدل تعامل صوتی سفارشی ما، امکان کنترل و مدیریت صوتی لیست‌ها را به کاربرانشان ارائه دهند.»

باتوجه‌به تغییرات دستیار صوتی آمازون آلکسا، کاربران به‌زودی به‌جای دستور صوتی «الکسا، سیب را به لیست خرید من اضافه کن» باید بگویند «الکسا، به AnyList بگو سیب را به لیست خرید من اضافه کند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات