مورنین؛ ربات انسان‌نمای چری برای کمک به خرید خودرو

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
صورت ربات انسان‌نمای چری مورنین از نزدیک
چری ربات انسان‌نمای هوشمندی را معرفی کرده است که می‌تواند به خریداران خودرو کمک کند.
تبلیغات

چری با همکاری شرکت AiMOGA، ربات هوشمندی به‌نام مورنین را برای ارائه‌ی خدمت به مشتریان معرفی کرد. ربات مورنین نخستین‌بار فعالیت خود را در نمایندگی‌های برند اکسید آغاز می‌کند و سپس در سایر نمایندگی‌های چری خدمت خواهد کرد.

به گزارش زومیت، ربات مورنین قدرتش را از باتری و موتور برقی می‌گیرد و از عملکرد بیونیک بهره می‌برد؛ به این معنی که از ساختار و نحوه‌ی حرکت جانداران طبیعی الگوبرداری می‌کند. این ربات می‌تواند با سرعت حداکثر چهار کیلومتربرساعت حرکت کند.

صورت ربات انسان‌نمای چری مورنین
عکاس: کیوان هندی / زومیت

مورنین به قابلیت تشخیص چهره مجهز است و خدمات ارائه‌شده به مشتریان را شخصی‌سازی می‌کند؛ درصورتی‌که مشتری قبلی به نمایندگی فروش چری بازگردد، مورنین، او را می‌شناسد و می‌فهمد که قصد انجام چه‌ کاری را دارد.

مورنین با مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) برای درک زبان و ارائه‌ی پاسخ طبیعی آموزش دیده است. این ربات می‌تواند دستورات شفاهی یا نوشتاری را تفسیر کند و به سؤالات تخصصی در زمینه‌ی خودرو پاسخ دهد.

بازدیدکنندگان درحال تماشای ربات چری مورنین
دست ربات انسان‌نمای چری مورنین
پاهای ربات انسان‌نمای چری مورنین

کاربردهای مورنین تنها در حوزه‌ی خودرو خلاصه نمی‌شود. این ربات به‌عنوان یک دستیار خانگی می‌تواند به سؤالات روزمره پاسخ دهد، نکات مهم را یادآوری کند، از سالمندان و آموزش کودکان حمایت کند، کارهای خانه را انجام دهد و به کاربران در زمینه‌ی خرید محصولات مختلف پیشنهادهایی ارائه کند.

چری می‌گوید ربات مورنین طراحی مقیاس‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد که آن را برای تولید انبوه و تجاری‌سازی ایدئال می‌کند.

به‌گفته‌ی یکی از مدیران چری، مورنین گام اولیه‌ی مهمی در مسیر نوآوری است و انتظار می‌رود راه را برای کاربردهای گسترده‌تر ربات‌ها در آینده هموار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات