کارمند شرکت پست آمریکایی با سرقت ۸۶۶ دستگاه اپل، ۱٫۳ میلیون دلار کلاه‌برداری کرد

پنج‌شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مرد جوان درحال نگاه کردن به مک‌بوک با هدست اپل ویژن پرو
سرقت ۱۲۰ آیفون در کمتر از یک ماه، سرانجام سرپرست انبار شرکت پست آمریکایی را گرفتار کرد.
تبلیغات

کارمند سابق شرکت پست آمریکایی یونایتد پارسل سرویس (UPS) در کانادا به سرقت محصولات اپل با ارزش بیش‌ از ۱٫۳ میلیون دلار و فروش آن‌ها متهم شد.

براساس گزارش وب‌سایت کانادایی گلوبال‌نیوز، اورویل بلترانو، کارمند یو‌پی‌اس، ۸۶۶ دستگاه از محصولات اپل را از انبار محل کارش دزدیده است.

بلترانو از سال ۲۰۱۳ با مسئولیت سرپرست در انبار فعالیت می‌کرده و در این مدت دستگاه‌های سرقتی را در پلتفرم Kijiji فروخته است.

سارق پس از نصب دوربین نظارتی در انبار شناسایی شد

از سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۱) تا ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۱)، بلترانو بیش‌ از ۲۳۲٬۰۰۰ دلار به‌ حساب‌های بانکی خود واریز کرد. بلترانو در اوایل ۲۰۲۴ از یو‌پی‌اس اخراج شد و پلیس همان روز او را بازداشت کرد.

در منزل و خودرو شخصی بلترانو ۹٬۰۰۰ دلار پول نقد و یک دستگاه لپ‌‌تاپ اپل (مدل و قیمت مک بوک کشف‌شده مشخص نیست) و مقداری جواهرات به‌ارزش ۹٬۰۰۰ دلار کشف شد.

بلترانو به دزدیدن محصولات اپل و جواهرات از یوپی‌اس اعتراف کرد و گفت با پول به‌دست‌آمده خانه‌ای به‌قیمت ۶۸۰ هزار دلار خریده و وام خودرو آئودی هاچ‌بکی را تسویه کرده است که در سال ۲۰۲۱ به‌ارزش ۶۰٬۰۰۰ دلار خریده بود.

براساس قوانین کانادا و با‌توجه‌به جزئیات پرونده، بلترانو ممکن است بین ۶ ماه تا ۱۰ سال زندانی شود.

دزدی بلترانو زمانی مشخص شد که شرکت یو‌پی‌اس در دسامبر ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۱) تحقیقاتی را برای کشف دلیل ناپدیدشدن چندین دستگاه اپل در انبار وینیپگ آغاز کرد. بدین‌ترتیب، دوربین‌های نظارتی نصب شدند و مشخص شد بلترانو محصولاتی را از بسته‌هایی سرقت می‌کند که قرار بود به انتاریو ارسال شوند.

براساس گزارش‌ها، بلترانو در نخستین ماه سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۲۰ آیفون را فقط در یک شیفت دزدیده است. اطلاعاتی از مدل دقیق و قیمت گوشی آیفون سرقتی دردسترس نیست.

دادستان‌ها از دادگاه خواسته‌اند تا با توقیف خانه، پول نقد، حساب‌های بانکی و وسیله‌ی نقلیه بلترانو موافقت شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات