چک قبض تلفن اپل با قیمت بیش‌از ۱۵ هزار دلار به حراج گذاشته شد

پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
چک قبض برق اپل با انضای استیو جابز در سال ۱۹۷۶
چکی با امضای استیو جابز برای پرداخت قبض تلفن اپل که مربوط‌به ۳۱ سال قبل‌از معرفی آیفون است، به حراج گذاشته شد.
تبلیغات

طی سال‌های گذشته بارها شاهد حراج‌ برخی اقلام کمیاب مربوط‌به سال‌های اولیه‌ی فعالیت استیو جابز و اپل بوده‌ایم و این‌بار چک پرداخت قبض تلفن اپل با امضای جابز و با قیمت چند هزار دلار به‌حراج گذاشته شده است.

تاریخ روی چک به ۸ جولای ۱۹۷۶ (۱۷ تیر ۱۳۵۵) برمی‌گردد. روی چک نوشته شده «از حساب شرکت اپل کامپیوتر» و اولین آدرس رسمی شرکت در پالو آلتو کالیفرنیا نیز بر آن درج شده است. طبق اعلام برگزارکننده‌ی حراجی، چک مذکور وضعیت فیزیکی بسیار خوبی دارد.

چک قبض برق اپل با انضای استیو جابز در سال ۱۹۷۶

وب‌سایت حراجی آنلاین RRAuction در توصیف چک می‌نویسد: «چکی با امضای جابز که قبض تلفن اپل را حدود ۳۱ سال قبل‌از عرضه‌ی اولین گوشی آیفون پرداخت می‌کند. در آن دوره یعنی در تابستان ۱۹۷۶، تقریباً چهار ماه از تأسیس شرکت اپل توسط استیو جابز و استیو وازنیک گذشته بود و آن‌ها مشغول ساخت اولین محصول خود بودند.»

امضای استیو جابز روی چک قبض برق اپل در سال ۱۹۷۶

خرید چک بسیار کمیاب با امضای اپل خیلی آسان نخواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند پیشنهادهای خود را تا ۲۱ مارس (۱۲ فروردین ۱۴۰۳) ارائه دهند. درحال‌حاضر قیمت این چک بیش‌از ۱۵ هزار دلار است.

RR Auction اقلام کمیاب دیگری از اپل را نیز به‌حراج گذشته است که ازجمله می‌توان به کامپیوتر Apple-1 با امضای استیو وازنیک، Apple Lisa با جعبه‌ی اصلی، نمونه‌ی اولیه‌ی ماوس مکینتاش، Newton MessagePad و حتی آیفون ۲۰۰۷ در جعبه‌ی اصلی و به‌صورت کاملاً مهر‌وموم‌شده اشاره کرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات