هواپیمای بوئینگ در آسمان آمریکا آتش گرفت [تماشا کنید]

دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
پرواز آزمایشی آخرین بوئینگ ۷۴۷ ساخته‌شده
هواپیمای بوئینگ باز هم حادثه آفرید؛ این‌بار وجود حفره‌ای در نزدیکی یکی از موتورها به آتش‌سوزی منجر شد.
تبلیغات

خبرگزاری ABC گزارش کرده است که ساکنان فلوریدا شاهد صحنه‌ی وحشتناکی از آتش گرفتن هواپیمای باربری بوئینگ ۷۴۷ بودند. این حادثه پنج‌شنبه پیش از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت محلی اتفاق افتاد و خدمه‌ی پرواز اطلس ایر، از نقص فنی موتور این هواپیما خبر دادند.

ویدیویی نیز از حادثه منتشر شده است که آتش‌سوزی را نشان می‌دهد.

هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ کمی بعد از ترک فرودگاه میامی، آتش گرفت و بلافاصله به فرودگاه برگشت. این هواپیما پنج سرنشین داشت که خوشبختانه هیچ‌کدام از آن‌ها مجروح نشدند.

بازرسان اداره‌ی فدرال هوانوردی گزارش دادند که در اطراف یکی از موتورها، حفره‌ای به اندازه‌ی یک توپ سافت‌بال پیدا شده است که قبلاً نیز در فهرست مشکلات خطرآفرین برای شرکت هواپیمایی بوئینگ قرار گرفته‌ بود.

این اتفاق به شک و شبهه‌هایی که درباره‌ی امنیت بوئینگ مطرح می‌شد، جان دوباره‌ای بخشید. حدوداً اوایل ژانویه (دی و بهمن) بود که بخشی از بدنه‌ی هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که پورتلند را به مقصد آنتاریو ترک می‌کرد، در آسمان جدا شد.

حادثه‌ی ماه ژانویه مقامات فدرال را مجبور کرد که ۱۷۱ هواپیمای مسافربری و تجاری بوئینگ را در روند تحقیقات خود متوقف کنند.

حدود یک هفته‌‌ی پیش بود که خدمه‌ی پرواز مجبور شدند بعد از کشف یک شکاف در پنجره‌ی کابین خلبان، بوئینگ ۷۳۷ سری ۸۰۰ را که در آسمان ژاپن به پرواز در آمده بود، بازگردانند.

در واکنش به این اتفاق، منتقدان به حادثه‌ی چندین سال پیش بوئینگ ۷۳۷ مکس که به مرگ ۳۴۶ مسافر منجر شده بود، اشاره کردند و میزان امنیت و کنترل کیفیت بوئینگ را زیر سؤال بردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات