فروش ضعیف آیفون ۱۵ باعث افت سهام سامسونگ شد!

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
ناراحتی تیم کوک / Tim Cook مدیرعامل اپل روز روشن دست روی سر
پس از این‌که مؤسسه‌ای مالی به فروش «بی‌رمق» آیفون ۱۵ اشاره کرد، ارزش سهام اپل و تأمین‌کنندگان این شرکت پایین آمد.
تبلیغات

پس از کاهش سهام اپل به دلیل ضعیف‌ بودن فروش آیفون ۱۵، سهام تامین‌کنندگان این شرکت در آسیا هم سقوط کرد. مؤسسه‌ی بارکلیز شب گذشته هدف‌گذاری سهام اپل را به دلیل نگرانی از کم بودن تقاضا برای محصولات این شرکت از ۱۶۱ دلار به ۱۶۰ دلار کاهش داد.

سهام TSMC، تولیدکننده‌ی تراشه‌های اپل، پیش از ۲ درصد کاهش پیدا کرده است. افزون‌بر این، سهام فاکس‌کان، یکی دیگر از تامین‌کنندگان اصلی اپل، با افت ۱٫۳۳ درصدی مواجه شده است. فاکس‌کان که در کشور تایوان مستقر است، انواع گوشی آیفون را مونتاژ می‌کند.

سقوط سهام اپل فقط باعث کاهش ارزش سهام تأمین‌کنندگانش نشد و سهام برخی دیگر از شرکت‌های فناوری مانند سامسونگ و اس‌کی هاینیکس هم بیش از ۲ درصد پایین آمد. همچنین، سهام ال‌جی با کاهش ۱٫۸۵ درصدی مواجه شد.

ری وانگ، تحلیلگر، اعلام کرده که حجم تولید آیفون ۱۵ توسط تأمین‌کنندگان کاهش نیافته است. او همچنین گفت: «هنوز ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون آیفون وجود دارد که در ۲۴ ماه آینده جایگزین می‌شوند؛ در نتیجه، من مطمئن نیستم که رشد آن کاهش پیدا کند اما در ارزیابی‌های خود متوجه شدم که این همان نقطه‌ای است که اپل ضربه می‌خورد.»

سهام اپل به دلیل افت خرید آیفون ۱۵ توسط مردم و وجود نشانه‌هایی برای کاهش تقاضا در خرید آیفون ۱۶ و سایر محصولات اپل، روز گذشته ۳٫۵۸ درصد کاهش پیدا کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات