جدیدترین نشان اینتل Evo روی لپ تاپ‌ها چه معنایی دارد؟

پنج‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اینتل / Intel روی نمایشگر موبایل روی کیبورد لپ تاپ
اینتل لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های Core Ultra را به شرط دارا بودن برخی خصوصیات، به نشان جدید Evo مزین خواهد کرد.
تبلیغات

ممکن است در فصل تعطیلات میلادی یا سال آینده، نشان جدیدی را روی لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌ی Core Ultra سری میتیور لیک ببینید: عبارت Evo که نشان‌دهنده‌ی موفقیت آن لپ تاپ در آزمون‌های باتری، نویز و حتی هوش مصنوعی است. قیمت لپ تاپ های Evo معمولا بیشتر از لپ‌تاپ‌های دیگر است.

مصرف‌کنندگان در صورت خرید یک لپ‌تاپ با مارک Evo به ۴ قابلیت کلیدی دست خواهند یافت: بیش از ۱۰ ساعت عمر باتری که با صفحه نمایش 1080p آزمایش و ضمانت شده است، مدت‌زمان ۱٫۵ ثانیه‌ای برای رسیدن به وضعیت آماده به کار از حالت خواب، شارژ سریع که با ۳۰ دقیقه شارژ، چهار ساعت عمر باتری ارائه خواهد داد و این که دستگاه در حین کار خنک و بی صدا است. اینتل عدد خاصی برای میزان سر و صدای فن یا دمای دستگاه‌های Evo ارائه نکرده است.

دیوید فنگ، یکی از مدیران اینتل، در ویدئویی که پیش از عرضه‌ی پردازنده‌های سری Core Ultra در اختیار خبرنگاران قرار گرفت، گفت: «تمام طرح‌های اولیه‌ی میتیور لیک کمتر از ۱۹ دسی‌بل و برخی حتی در حد ۱۷ دسی‌بل سر و صدا ایجاد می‌کنند.»

برای درک این موضوع، باید بدانید که ۱۹ دسی‌بل، سر و صدای یک اتاق فوق‌العاده ساکت و آرام‌تر از اتاقی است که افراد در آن در حال زمزمه هستند.

تصویری شامل برخی از ویژگی‌های لپ‌تاپ‌های مجهز به اینتل Evo

لپ‌تاپ‌های اینتل Evo حداقل ۸ گیگابایت رم دو کاناله و ۲۵۶ گیگابایت SSD از نوع PCI Express دارند. البته اکثر مدل‌ها با مشخصاتی پیشرفته‌تر عرضه می‌شوند.

در این دستگاه‌ها استفاده از گرافیک Arc جدید اینتل یا هر سخت‌افزار گرافیکی دیگر الزامی نیست. با این حال، آخرین لپ‌تاپ‌های Evo دارای NPU (واحد پردازش عصبی) هستند که فقط با تراشه‌های Core Ultra اینتل عرضه می‌شوند.

برخی از ویژگی‌های دیگر این دستگاه‌ها که ممکن است بدیهی به نظر برسند عبارتند از: درگاه Thunderbolt 4، پشتیبانی از Wi-Fi 6E و قابلیت‌های اختیاری 5G. پلتفرم Core Ultra / Meteor Lake با Thunderbolt 5 عرضه نمی‌شود و فناوری Wi-Fi 7 نیز تنها به عنوان یک بخش مجزا و اختیاری دردسترس خواهد بود.

اینتل همچنین اعلام کرده است که لپ‌ تاپ‌های دارای نشان Evo سطح پایداری EPEAT Silver را برآورده می‌کنند و بعضی حتی از آن هم فراتر می‌روند و تمامی الزامات اساسی استاندارد EPEAT دولت و نیمی از الزامات اختیاری را برآورده می‌کنند.

اینتل به ۲۳ شرکت از جمله ایسر، دل، اچ‌پی، لنوو و سامسونگ اشاره کرد که وظیفه‌ی ساخت اکوسیستم لوازم جانبی اینتل Evo را بر عهده خواهند داشت.

فنگ گفت: «Evo قرار است به شرکای اینتل جهت بدهد. اینتل می‌خواهد بداند که چه تجربه‌ای در آینده خواهد داشت و سپس با شرکای خود کار کند تا آن را به واقعیت تبدیل کند. وقتی افراد تجربه‌ی کاربری یکپارچه و بهتری در کامپیوترهای شخصی Evo خود داشته باشند، این تجربه تا زمانی که دستگاه‌هایشان مجهز به لوازم جانبی با تاییدیه‌ی Evo باقی بمانند ادامه خواهد داشت.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات