حمله ایلان ماسک به مدیرعامل دیزنی: باب آیگر باید فوراً اخراج شود

شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک و باب ایگر
ایلان ماسک در جدیدترین اظهاراتش علیه کسانی که تبلیغات در شبکه اجتماعی ایکس را تحریم کرده‌‌اند، به مدیرعامل دیزنی نفرت‌پراکنی کرده است.
تبلیغات

ایلان ماسک، مدیرعامل شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، اخیراً با اتفاقی مواجه شد که ظاهراً به‌هیچ‌وجه انتظارش را نداشت. ماجرا از این قرار است که میلیاردر پرحاشیه به‌دلیل اظهاراتش در ایکس، با موج واکنش‌های منفی روبه‌رو شد و قضیه تا جایی بیخ پیدا کرد که شرکت‌های مختلف تصمیم گرفتند تبلیغاتشان در ایکس را متوقف کنند.

ماسک در این مدت از هر تریبونی برای فحاشی به تحریم‌کنندگان پلتفرم ایکس استفاده کرد و اخیراً در مصاحبه‌ای با نیویورک‌تایمز، با کلماتی بی‌ادبانه به نفرت‌پراکنی پرداخت و واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

اکنون ایلان ماسک تصمیم گرفته است افراد را کمی صریح‌تر خطاب قرار دهد و اولین قربانی او، باب آیگر، مدیرعامل دیزنی است. او در تازه‌ترین اظهاراتش می‌گوید باب آیگر به‌دلیل تبلیغات در پلتفرم‌های متا باید فوراً اخراج شود.

اخیراً دادستان کل نیومکزیکو به‌دلیل محتواهای آسیب‌زننده‌ای که به استثمار کودکان منتهی می‌شود، از متا شکایت کرده است و می‌گوید اینستاگرام و فیسبوک علیه محتواهای نامناسب برای کودکان هیچ اقدامی نمی‌کنند.

دادستان کل نیومکزیکو معتقد است اینستاگرام و فیسبوک فضای امنی برای کودکان نیستند و افراد سوءاستفاده‌گر می‌توانند به‌راحتی در این پلتفرم‌ها کودکان را آزار دهند.

حالا ایلان ماسک با همین بهانه، هم‌زمان به رقیب‌ دیرینه‌اش مارک زاکربرگ و باب آیگر حمله کرده است. ثروتمندترین مرد دنیا در پست جدیدی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس می‌نویسد که تن والت دیزنی به‌‌دلیل کارهایی که باب آیگر با شرکتش انجام می‌دهد، در گور خواهد لرزید.

ایلان ماسک با غلط نوشتن نام باب آیگر به‌صورت Eiger می‌گوید: «باب آیگر فکر می‌کند تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی متا کار جالبی است.» هنوز مشخص نیست که قصد ایلان ماسک برای این غلط املایی تمسخر مدیرعامل دیزنی بوده است یا واقعاً نوشتن نام او را بلد نیست.

باب آیگر پیش‌تر در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که نام ایلان ماسک با شرکت‌هایش گره خورده است؛ بنابراین، اظهاراتش نمی‌تواند صرفاً اظهار‌نظر شخصی باشد. به‌همین‌دلیل، دیگر تمایلی ندارد که با ایکس برای تبلیغات دیزنی همکاری کند.

کسانی که با حاشیه‌های ایلان ماسک آشنایی دارند، می‌دانند که باب آیگر اولین قربانی نفرت‌پراکنی او نبوده است و آخرین نیز نخواهد بود. میلیاردر معروف پیش‌تر اظهاراتی علیه چندین شخصیت و شرکت نام‌آشنا مثل اپل مطرح کرده بود.

به‌نظر می‌رسد اصلی‌ترین دلیل عصبانیت ایلان ماسک، سرمایه ازدست‌رفته‌ای است که از تبلیغات شرکت‌ها در پلتفرم ایکس به‌جیب می‌زد. پیش‌تر گزارش شده بود که تحریم تبلیغات در ایکس به ضرر ۷۵ میلیون دلاری برای ایلان ختم می‌شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره حواشی اخیر مدیرعامل ایکس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات