مدیرعامل اپیک گیمز: گوگل شرکتی با سیاست‌های غیرقانونی است

پنج‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
شخصیت های بازی بازی فورتنایت / Fortnite
اپیک گیمز درجریان محاکمه‌ی ضد انحصار گوگل ادعا کرد غول جستجوی اینترنت در سیاست‌های فروشگاه پلی‌استور، قوانین ضد رقابت آمریکا را نقض کرده است.
تبلیغات

تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، گوگل را شرکتی کجرو توصیف کرد. البته غول جستجوی اینترنت هرگونه تخلف را رد و اپیک گیمز را شرکت حریصی دانست که تمایل به پرداخت هزینه‌هایش ندارد.

به‌نوشته‌ی ApNews، تیم سوئینی در جریان محاکمه‌ی ضد انحصار علیه گوگل، ادعا کرد این شرکت از تاکتیک‌های غیراخلاقی و اغلب غیرقانونی برای محافظت از سیستم پرداخت فروشگاه اپلیکیشن خود بهره می‌برد. اپیک گیمز می‌گوید گوگل با نقض قوانین ضد انحصار ایالات متحده، همچنان به دریافت کمیسیون‌های بسیار بالا برای استفاده از سیستم پرداخت پلی‌استور ادامه می‌دهد.

جاناتان کراویس، وکیل گوگل، ادعا کرد که مکانیزم پرداخت پلی‌استور انحصاری نیست و اپیک گیمز را شرکتی حریص توصیف کرد که سعی دارد با دور زدن سیستم کمیسیون فروشگاه‌های اپلیکیشن، سود خود را افزایش دهد. اپیک گیمز سال ۲۰۱۹ بازی محبوب فورتنایت را ازطریق وب‌سایت رسمی خود منتشر کرد تا هزینه‌ای بابت استفاده از سیستم پرداخت پلتفرم گوگل نپردازد.

عدم انتشار فورتنایت در پلی‌استور، هیچ تأثیری روی گوگل نداشت و درعوض گوگل پیشنهادی ۱۴۷ میلیون دلاری به اپیک گیمز داد تا شرکت بازی‌ساز از رقابت با غول جست‌وجو دست بردارد. اگرچه سازنده‌ی فورتنایت ابتدا پیشنهاد گوگل را نپذیرفت اما به‌دلیل ایجاد مشکلاتی در انتشار بازی مذکور خارج از پلی‌استور، درنهایت سال ۲۰۲۰ متقاعد شد آن را در پلتفرم گوگل منتشر کند.

به‌هر حال پس‌از انتشار فورتنایت در پلی‌استور و اپ‌استور، اپل و گوگل این بازی را از فروشگاه‌های خود حذف کردند زیرا کاربران را برای خرید اقلام درون‌برنامه‌ای به درگاه پرداخت غیر از سیستم پرداخت داخلی فروشگاه‌های مورد اشاره هدایت می‌کرد؛ پس‌از آن اپیک گیمز شکایت‌های ضد رقابتی خود را علیه دو غول فناوری به ثبت رساند و انحصار سیستم پرداخت داخلی آن‌ها را به‌عنوان تهدید وجودی برای همه‌ی توسعه‌دهندگان توصیف کرد.

اگرچه دارندگان گوشی آیفون یا تبلت آیپد برای دانلود برنامه‌ها و بازی‌های موردنیازشان حتماً باید از اپ‌استور استفاده کنند، اما کاربران گوشی یا تبلت اندروید می‌توانند فایل نصب را از منبع دیگری غیر از پلی‌استور دانلود و روی دستگاه خود نصب کنند. تصمیم اپیک‌گیمز برای انتشار فورتنایت خارج از پلی‌استور باعث می‌شود درآمد حاصل از فروش اقلام درون‌بازی به‌طور کامل دراختیار این شرکت قرار گیرد و دیگر نیازی به پرداخت سهم ۱۵ تا ۳۰ درصدی به گوگل ندارد.

جالب اینکه اتحادیه‌ی اروپا اپل را مجبور کرده تا امکان سایدلود اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را دردسترس کاربران آیفون قرار دهد و ظاهراً این قابلیت از اوایل سال آینده برای مردمی که در این نواحی زندگی می‌کنند فعال خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات