این زندان بزرگ در هلند، حالا دفتر اداری شرکت آمازون است

یک‌شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
زندان کوپل در شهر هارلم هلند
آمازون در اقدامی عجیب، دفتر اداری جدیدی را در زندان سابق هلند افتتاح کرد.
تبلیغات

کسب‌و‌کار خدمات تحت وب آمازون (AWS) در سال ۲۰۲۲ دفتر جدید خود را در شهر هارلم هلند بازگشایی کرد؛ اما نکته‌ی عجیب ماجرا که در این هفته در شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفت، این بود که دفتر مذکور در یک زندان سابق قرار دارد.

زندان مورد بحث به نام‌های زندان کوپِل یا زندان گنبد هارلم شناخته‌ می‌شود. این زندان در سال ۱۹۰۱ افتتاح و در سال ۲۰۱۶ بسته شد. پس از بسته‌شدن، زندان کوپِل به‌طور موقت و به‌عنوان پناهگاه برای مهاجران سوری که به‌دنبال پناهندگی بودند، مورد استفاده قرار گرفت.

بر اساس گزارش اینسایدر، آمازون از فضای طبقه‌ی سوم زندان کوپِل استفاده می‌کند؛ به این دلیل که در این طبقه سلول‌های زندان به دفاتر اداری تبدیل شده‌اند و میز‌ها‌ی مشترک برای افراد در دسترس است. دو روز پیش، یکی از کارمندان آمازون ویدئویی را از این فضا در شبکه‌ی اجتماعی تیک‌تاک منتشر کرد و روز گذشته شاهد انتشار آن در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) بودیم.

مردم در شبکه‌های اجتماعی به اقدام آمازون واکنش منفی نشان دادند

این ویدئو چند اتاق زندان سابق را به‌همراه لوگو‌ی آمازون که در بالای آن‌ها چسبانده شده بود، نشان می‌دهد. کاربران تیک‌تاک می‌گویند که این اتاق‌ها با مبلمان دفتری و صندلی تزئین شده‌اند و به‌عنوان اتاق جلسات به کار می‌روند.

بسیاری از کامنت‌ها و پست‌های مردم به تمسخرآمیز بودن دفتر آمازون در زندان سابق اشاره دارند. پیش از این، گزارش‌های گسترده‌ای درباره‌ی فشار کاری بالای کارکنان آمازون، حقوق کم و حتی ناتوانی کارکنان از استفاده از سرویس بهداشتی به‌علت پایان نیافتن کار، منتشر شده است.

این زندان ساختمانی گنبدی‌شکل است که چندین اتاق با نمای روبه‌مرکز دارد. این ساختار شبیه به زندان‌ها‌ی سراسر‌بین است که به زندانیان اجازه نمی‌دهد که متوجه شوند تحت نظر و مراقبت هستند یا خیر. این زندان‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که نگهبان، زندانیان را به‌راحتی رصد کند. البته در این زندان، برج‌های نگهبانی در کناره‌ها قرار دارند و نه در مرکز.

اینکه آمازون از یک ساختمان به سبک سراسر‌بین استفاده می‌کند، اتفاقی قابل توجه است. زیرا آمازون به‌علت نظارت و جمع‌آوری داده‌ها در دوربین های خانگی رینگ و جمع‌آوری مداوم اطلاعات در سایر محصولات مانند الکسا مورد انتقاد قرار گرفته است.

چند ماه قبل، آمازون مجبور شد ۳۰ میلیون دلار غرامت که مربوط به دو پرونده‌ی قانونی بود، پرداخت کند. کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، آمازون را به نقض حریم خصوصی متهم کرد. در اسناد مربوط به یکی از پرونده‌ها، جاسوسی کارمندان رینگ از کاربران مشخص شد.

کوپولا ایکس اس (Cupola XS) شرکتی است که فضا‌های اداری را در زندان کوپل مدیریت می‌کند. این برند، از شرکت‌های بزرگ مالی از جمله رابو بانک و BCNL میزبانی‌ می‌کند. بخش‌های دیگر زندان سابق شامل یک کافه، فضا‌هایی برای تور‌های راهنمایی و فضا‌های مطالعه برای دانشجویان است.

والری والندوک، مدیر عملیاتی کوپولا ایکس اس، با ارسال ایمیلی به اینسایدر اعلام کرد که اتفاقات زیادی در این زندان می‌افتد. او اعلام کرد که این شرکت با استفاده از کارآفرینان و دانشجویان، در حال ساختن کمپ فناوری است. همچنین فعالیت‌های فرهنگی مانند مشاهده فیلم و ارکستر در این زندان انجام می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات