بنیان‌گذار پی‌پال، خبرچین FBI از آب درآمد!

جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
پیتل تیل
اینسایدر ادعا می‌کند پیتر تیل از سال ۲۰۲۱ اطلاعاتی درمورد ارتباطات خارجی و دسیسه‌های سیلیکون ولی به FBI ارائه داده است.
تبلیغات

یکی از بنیان‌گذاران پی پال به نام پیتر تیل احتمالاً خبرچین FBI بوده است. اینسایدر با افراد متعددی در این مورد صحبت کرده و می‌گوید تیل برای یکی از مأموران FBI به نام جاناتان بوما که در لس‌آنجلس فعالیت دارد، منبع انسانی محرمانه بوده و رابطه طولانی مدتی با سازمان مذکور داشته است.

اینسایدر می‌گوید اطلاعات تیل روی ارتباطات خارجی و توطئه‌های سیلیکون ولی متمرکز بوده که احتمالاً شامل عملیات نفوذ خارجی در صنعت فناوری می‌شود. ظاهراً هویت او به‌دلیل عدم سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ یکی از وبلاگ‌نویسان مطرحِ راست‌گرا فاش شده که در ادامه بیشتر به این مورد می‌پردازیم.

تیل و FBI درمورد گزارش اینسایدر اظهارنظر نکرده‌اند، اما چارلز جانسون که شخصیتی سیاسی با گرایش راست افراطی دارد و وبلاگ‌نویسی هم انجام می‌دهد، جزئیاتی را ارائه داده است. طبق اعلام اینسایدر، جانسون قبلاً ترکیبی از اطلاعات دقیق و نادرست را منتشر کرده اما قبلاً گزارش‌هایی درمورد رابطه‌اش با تیل منتشر شده است.

مافیای پی پال؛ داستان افرادی که دنیا را با تکنولوژی تغییر دادند
مافیای پی پال؛ داستان افرادی که دنیا را با تکنولوژی تغییر دادند
مطالعه '7

جانسون در پرونده‌ی حقوقیِ استارتاپ تشخیص‌ چهره‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی Clearview AI، ادعا کرد یکی از بنیان‌گذاران این شرکت بوده است. او خود را به‌عنوان خبرچین FBI معرفی و به اینسایدر اعلام کرد معرف تیل به بوما بوده است. اکنون که تیل برخلاف انتظار جانسون در Clearview AI سرمایه‌گذاری انجام نداده، جانسون باهدف تلافی، هویت‌ تیل را فاش کرده است.

تیل همچنین از FBI درخواست کرده به‌دلیل نفوذ چین، درمورد گوگل تحقیقاتی انجام دهد. ارائه‌ی اطلاعات FBI درمورد ارتباطات خارجی، با نگرانی‌های تیل درمورد نفوذ خارجی‌ها در حوزه‌ی فناوری مطابقت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات