این ربات ۱۵۰ میلیاردی، «گاندام» را وارد دنیای واقعی می‌کند!

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
ربات Gundam
استارتاپ Tsubame Industries در توکیو، رباتی بزرگ و بسیار سنگین شبیه Gundam ساخته که برای خرید آن باید ۳ میلیون دلار هزینه کنید.
تبلیغات

استارتاپ مستقر در توکیو به‌نام Tsubame Industries، ربات چهار چرخی با ارتفاع قابل‌توجه ۴٫۵ متر ساخته که شبیه Mobile Suit Gundam از مجموعه انیمیشن‌های ژاپنی بسیار محبوب است و البته برای خرید آن باید ۳ میلیون دلار هزینه کنید.

کابین هدایت‌کننده‌ی ربات به چند مانیتور مجهز شده است که تصاویر دوربین‌های متصل به بدنه‌ی بیرونی آن را دریافت می‌کنند. بدین‌ترتیب شخص هدایت‌کننده می‌تواند بازوها و اجزای مختلف ربات را ازطریق کابین خود و با استفاده از جوی‌استیک‌های مخصوص تکان دهد.

به‌ گزارش رویترز، ربات گاندام‌مانند وزنی در حدود ۳٫۵ تن دارد و اواخر ماه جاری در نمایشگاه رباتیک ژاپن رونمایی خواهد شد. این محصول دو حالت دارد: حالت عمودی و حالت وسیله‌ی نقلیه که در این شرایط می‌تواند با سرعت ۱۰ کیلومتر در هر ساعت حرکت کند.

ریو یوشیدا، مدیر اجرایی ۲۵ ساله‌ی Tsubame Industries می‌گوید:

ژاپن در انیمیشن، بازی، ربات و خودرو بسیار خوب است و بنابراین فکر کردم اگر محصولی ایجاد کنم که همه‌ی این عناصر را ترکیب کند، عالی خواهد بود. می‌خواستم چیزی بسازم که هرکس آن‌ را دید بگوید ژاپنی است.
- ریو یوشیدا، Tsubame Industries
ربات Gundam
ربات Gundam
ربات Gundam
ربات Gundam

یوشیدا قصد دارد پنج دستگاه از ربات خود را برای طرفداران پروپاقرص بسازد و بفروشد اما امیدوار است روزی از این ربات برای امدادرسانی در بلایای طبیعی یا در صنایع فضایی استفاده شود.

یوشیدا در سن پایین به تولید علاقه‌مند شد و در کارخانه‌ی آهن پدربزرگش جوشکاری یاد گرفت و سپس شرکتی خود را تأسیس کرد که دست‌های مصنوعی میوالکتریکی می‌ساخت. او می‌خواهد مزیت رقابتی ژاپن را در تولید، زنده نگه دارد.

امیدوارم از نسل‌های گذشته درس بگیرم و این سنت را ادامه دهم.
- ریو یوشیدا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات