اپلیکیشن‌های غربی از دسترس کاربران چینی آیفون خارج می‌شوند

جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
پسر جوان چینی دربرابر لوگو اپل
دولت چین از فروشگاه‌های آنلاین اپلیکیشن خواسته است که با قوانینی جدید سازگار شوند؛ اما اپل فعلاً هیچ تغییری در رویکردش اعمال نکرده است.
تبلیغات

بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، گروهی از کارکنان اپل در ماه‌های اخیر با مقامات دولت چین دیدار کرده‌اند تا نگرانی خود را درباره‌ی قوانین جدید ابراز کنند. به‌موجب این قوانین، اپل نمی‌تواند بسیاری از اپلیکیشن‌های خارجی را که هم‌اکنون در اپ استور موجود هستند، به کاربران چینی ارائه دهد.

دولت چین می‌گوید که هیچ‌یک از اپلیکیشن‌های ثبت‌نشده‌ی خارجی اجازه‌ی حضور در فروشگاه‌های آنلاین را ندارند. ظاهراً مقامات چین به اپل گفته‌اند که باید قوانین را به‌صورت سخت‌گیرانه اجرا کند. اپل فعلاً به درخواست رسانه‌ها برای شفاف‌سازی پاسخ نداده است.

دولت پکن در چند سال اخیر سخت‌گیری به صنعت موبایل و خصوصاً اپلیکیشن‌ها را بیشتر کرده است. چین به تمامی فروشگاه‌ها و اپلیکیشن‌ها گفته است که برای ادامه‌ی فعالیت در این کشور، باید اسناد تجاری خود را برای دولت بفرستند.

نهاد رگولاتوری فضای سایبری چین چهارشنبه‌ی این هفته نام اولین فروشگاه‌هایی را که با قوانین جدید سازگار شده‌اند اعلام کرد. انتشار آن فهرست نشان داد که قوانین جدید به مرحله‌ی اجرا رسیده‌اند. اپل بزرگ‌ترین غایب فهرست اولیه‌ی چین بود.

اپل فعلاً مشخص نکرده است که شعبه‌ی چینی اپ استور را چگونه با قوانین دولت چین سازگار می‌کند. کارشناسان می‌گویند تبعیت اپل از قوانین چین ممکن است به حذف «ده‌ها هزار» اپلیکیشن از نسخه‌ی چینی اپ استور منتهی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات