۵۰ سال آرشیو موسیقی کلاسیک به اپل موزیک اضافه می‌شود

سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
اپل موزیک کلاسیک و BIS Records
اپل برای بهبود خدمات سرویس اپل موزیک کلاسیک، شرکت خوش‌نام BIS Records را خرید. این شرکت در این حوزه ۵۰ سال قدمت دارد.
تبلیغات

غول فناوری اهل کوپرتینو پس‌ از راه‌اندازی اپل موزیک کلاسیک در سال جاری، اکنون قصد دارد حضورش را در صنعت موسیقی کلاسیک تقویت کند. این برند BIS Recods را خریده است؛ شرکتی که سال ۱۹۷۳ تأسیس شد و روی موسیقی کلاسیک تمرکز دارد.

دفتر مرکزی BIS Records در سوئد واقع شده است و خود را به‌عنوان «برترین برند ضبط موسیقی کلاسیک در اسکاندیناوی» توصیف می‌کند. شرکت یادشده با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد اپل آن را خریده است.

رابرت فون‌باهر، بنیان‌گذار BIS Records، با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت رسمی شرکتش گفت:

چند روز قبل BIS Records تولد ۵۰ سالگی خود را جشن گرفت و به کارهایی که تیم کوچکمان در این نیم قرن انجام داده‌اند، بسیار افتخار می‌کنم. تخصص BIS پرورش هنرمندان کلاسیک جوان و آهنگ‌سازان و حفاظت از گنجینه‌ی موسیقی است که همه‌ی ما در آینده‌ نماینده‌ی آن هستیم. به‌همین منظور پس‌ از بررسی دقیق، با هیجان زیاد اعلام می‌کنم که تصمیم گرفتیم به بخشی از خانواده‌ی اپل تبدیل شده‌ایم.
- رابرت فون‌باهر ، BIS Records

باهر در بخش دیگری از بیانیه‌اش گفت:

ما درباره‌ی چگونگی حفظ و توسعه‌ی تاریخ معتبرمان فکر کرده‌ایم و به‌دنبال شریکی بودیم که مأموریت ما را پیش ببرد و پلتفرمی جهانی برای پخش گسترده‌تر آثار داشته باشد. اپل با تاریخچه‌ی درخشان خود در نوآوری و عشق به موسیقی، خانه‌ی اید‌ئالی برای آغاز دوره‌ی کلاسیک بعدی است و تعهد واقعی خود را به ساختن آینده‌ی این حوزه نشان داده است؛ جایی‌ که در آن موسیقی کلاسیک و فناوری با یکدیگر هماهنگ هستند و کنارهم کار می‌کنند. این چشم‌انداز درواقع صادقانه‌ترین آرزوی من است و دوست دارم بخشی از این آینده باشیم.
- رابرت فون‌باهر ، BIS Records

BIS Records با پیوستن به اپل به بخشی از Apple Music Classical and Platoon تبدیل خواهد شد. پلاتون استارتاپی است که سال ۲۰۱۸ زیر چتر اپل رفت.

فون‌باهر از تلاش‌های اخیر اپل برای حمایت از خلاقیت در فضای موسیقی کلاسیک مثل راه‌اندازی اپل موزیک کلاسیک تمجید کرد. او گفت تمرکز اپل بر کیفیت صدا نیز در تصمیمش برای فروش BIS Records مؤثر بوده است.

اپل موزیک کلاسیک در ماه مارس برای عموم عرضه شد و کاتالوگی شامل بیش‌ از ۵ میلیون آهنگ و هزاران آلبوم اختصاصی و موارد دیگر را ارائه داد. این شرکت سال ۲۰۲۱ سرویس استریم موسیقی Primephonic را خرید تا به‌عنوان چهارچوب پایه برای سرویس موزیک کلاسیک عمل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات