ویژگی‌های جدید One UI به گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ اضافه می‌شوند

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
نمایی از گلکسی زد فلیپ ۵ در حالت flex
قابلیت‌های جدید آپدیت One UI برای اکثر گوشی‌های تاشو، تبلت‌ و ساعت‌های هوشمند سامسونگ که طی سال‌های اخیر معرفی شده‌اند در دسترس قرار می‌گیرد.
تبلیغات

اگر گوشی سامسونگ، تبلت یا یکی از ساعت‌های این شرکت را در اختیار دارید، شاید برخی ویژگی‌های ارائه‌شده در مدل‌های جدید غول فناوری کره‌ی جنوبی برای دستگاه شما نیز در دسترس قرار گیرد. به‌روزرسانی One UI 5.1.1، جدیدترین نسخه‌ی رابط‌ کاربری سفارشی سامسونگ است که برپایه‌ی اندروید ۱۳ توسعه یافته و امکانات جذابی را در گلکسی تب S9، گلکسی زد فلیپ ۵، گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی واچ ۶ ارائه می‌دهد.

آپدیت One UI 5.1.1 با تعداد زیادی از دستگاه‌های سامسونگ که در سال‌های اخیر روانه‌ی بازار شده‌اند سازگاری دارد. البته برخی افراد برای دریافت این به‌روزرسانی باید مدت بیشتری صبر کنند. نسخه‌ی جدید رابط‌کاربری سامسونگ قرار است از ماه جاری برای گلکسی زد فلیپ ۴ و گلکسی زد فولد ۴ منتشر شود و پس‌از آن در دسترس دارندگان گلکسی زد فلیپ ۳، گلکسی زد فولد ۳، گلکسی زد فولد ۲ و گلکسی زد فلیپ نیز قرار خواهد گرفت.

قابلیت‌های چندوظیفه‌ای مخصوص تبلت‌ها در One UI جدید برای گلکسی تب S8، گلکسی تب S8 پلاس، گلکسی تب S8 اولترا، گلکسی تب S7، گلکسی تب S7 پلاس، گلکسی تب S7 FE، گلکسی تب S6 لایت ارائه خواهد شد و سپس در دسترس کاربران گلکسی تب اکتیو ۴ پرو، گلکسی تب A8، گلکسی تب A7 لایت و گلکسی تب اکتیو ۳ قرار خواهد گرفت.

رابط کاربری تبلت اندرویدی گلکسی تب اس ۸ سامسونگ

امکانات جدید One UI 5.1.1 درنهایت برای گلکسی واچ ۴ کلاسیک، گلکسی واچ ۴، گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو منتشر خواهد شد.

نمایش یا پنهان کردن پنل Flex Mode گوشی‌های تاشو سامسونگ در One UI 5.1.1 آسان‌تر شده است و علاوه‌براین می‌توان با کشیدن و رهاکردن نمادهای دلخواه روی نوار ابزار این بخش، محیطی شخصی‌سازی‌شده از پنل Flex Mode را تجربه کرد.

سامسونگ قابلیت‌های چندوظیفه‌ای تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو خود را در به‌روزرسانی‌های اخیر One UI بهبود داده و اکنون جابه‌جایی بین پنجره‌ی برنامه‌های درحال اجرا، روان‌تر و آسان‌تر است. علاوه‌براین درگ‌دراپ با دو دست روی این محصولات پشتیبانی می‌شود که امکان انجام چندکار هم‌زمان را با روشی ساده‌تر ارائه می‌دهد.

سامسونگ می‌گوید نوار وظیفه‌ی گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی تب S8 در One UI 5.1.1 عملکرد سریع‌تری دارد و برنامه‌های جدیدی به این بخش اضافه شده‌اند. درواقع می‌توان با نوار ابزار جدید به حداکثر چهار برنامه‌ی فعال به‌سرعت دسترسی داشت یا بین آن‌ها جابه‌جا شد.

مولتی تسکینگ در گلکسی اس ۲۳ اولترا / Galaxy S23 Ultra

به‌نوشته‌ی انگجت، سامسونگ با One UI 5.1.1، حالت ردیابی خواب را در گلکسی واچ ۶ بهبود داده و آن را به مدل‌های قدیمی‌تر ساعت هوشمندش اضافه کرده است. علاوه‌براین جلوه‌های گرافیکی و بصری رابط‌ کاربری در این به‌روزرسانی بهبود پیدا کرده که کار با امکانات مختلف را برای کاربر ساده‌تر می‌کند.

در One UI 5.1.1، قابلیت‌های مرتبط با تناسب اندام مدل‌های اخیر ساعت هوشمند سامسونگ بهبود داده شده‌اند. به‌عنوان مثال می‌توانید با ساعت خود، توانایی فیزیکی‌تان را تجزیه‌وتحلیل کنید. این آپدیت سپس بر اساس نتایج بررسی‌ وضعیت جسمانی کاربر، به او کمک می‌کند با توجه به شرایط فیزیکی خود به اهداف سلامتی تعیین‌شده دست یابد.

قابلیت Track Run نیز در One UI 5.1.1 مسیر دویدن کاربر را ثبت می‌کند. این آپدیت به شما اجازه می‌دهد دوربین گلکسی زد فلیپ را با ساعت سامسونگ خود جفت کنید؛ با این کار می‌توانید با ضربه زدن روی دکمه‌ی دسترسی سریع روی ساعت، با دوربین گوشی عکس بگیرید. علاوه‌براین می‌توان با ساعت گلکسی واچ، در گوشی‌های سازگار، از راه‌ دور روی سوژه‌ی موردنظر زوم کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات