قاچاقچی چینی با ۴۲۰ قطعه رم جاسازی‌شده روی پاهایش دستگیر شد!

شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
رم های قاچاق در گمرک چین
ظاهراً خبرهای مربوط به قاچاق محصولات کامپیوتری به چین تمامی ندارد و این بار شاهد دستگیری شخصی هستیم که سعی داشت صدها قطعه رم را به این کشور وارد کند.
تبلیغات

پیش‌ از این در زومیت خبرهایی درمورد قاچاق آیفون، قاچاق SSD، قاچاق پردازنده و غیره به چین منتشر کرده‌ایم. ظاهراً وارد کردن غیرقانونی لوازم الکترونیکی به چین، به‌دلایلی محبوبیت بسیار زیادی دارد و تقریباً هر چند هفته یک‌بار شاهد دستگیری افرادی هستیم که سعی دارند محصولات مختلف را به این کشور قاچاق کنند.

سایت MyDrivers گزارش داده که مأموران گمرک در بندر گونگ‌بی چین موفق شده‌اند یک قاچاقچی را با ۴۲۰ قطعه رم دستگیر کنند. در گزارش مذکور آمده است فرد بازداشت‌شده، عمدتاً به‌دلیل شکل عجیب پاهایش و همچنین برجستگی‌های نامتقارن و نامنظم، شک افسران را برانگیخته است و پس‌ از بررسی مشخص شد این فرد، صدها قطعه رم را به دور ران و ساق پاهای خود چسبانده بود.

درحالی‌که مشخص نیست فرد قاچاقچی چه نوع رم‌هایی را به‌ بدنش چسبانده، اما طبق تصاویر منشترشده، ظاهراً با رم‌های DDR2 و DDR3 قدیمی مواجه هستیم. علاوه‌براین تعدادی از رم‌ها رنگ سبز دارند که احتمالاً مخصوص سرور هستند.

رم های چسبیده به پای قاچاقچی چینی

اگرچه قاچاق کالا در چین، تخلفی بسیار جدی محسوب می‌شود، طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش تعداد افرادی هستیم که سعی دارند محصولات مختلف را به‌طور غیرقانونی به این کشور قاچاق کنند. علت اصلی چنین اقداماتی، تفاوت در سیاست‌های مالیاتی است؛ زیرا چین در برخی موارد تا ۱۳ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده روی کالاهای وارداتی اعمال می‌کند.

افراد مختلف سعی دارند برای کاهش هزینه‌های مالیاتی و افزایش سود خود، قطعات مختلف کامپیوتری را به‌صورت قاچاق وارد چین کنند که البته بسیاری از آن‌ها دستگیر می‌شوند. گفته می‌شود طی دو سال گذشته در مجموع کالاهایی به ارزش ۴ میلیون دلار به چین قاچاق شده و این یعنی انتظار می‌رود در آینده همچنان شاهد ادامه‌ی روند مذکور باشیم.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات