ایلان ماسک پروژه چت‌بات اختصاصی را در خفا با جدیت پیش می‌برد

پنج‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
نگاه خیره ایلان ماسک / Elon Musk با چهره جدی
به ادعای منابع آگاه، فردی ناشناس بخش قابل‌توجهی از سرورهای اوراکل را خریداری کرده؛ این فرد احتمالا ایلان ماسک است.
تبلیغات

ایلان ماسک که پیش‌تر گفته بود به‌دنبال توسعه‌ی چت‌باتی جدید است، این پروژه را در سکوت خبری با جدیت تمام پیش می‌برد. چت‌بات ایلان ماسک که احتمالا TruthGPT نام می‌گیرد به قدرت پردازشی قابل‌توجهی نیاز خواهد داشت. ظاهرا ماسک برای تأمین قدرت پردازشی و سرور موردنیاز سراغ شرکت اوراکل رفته است.

بر اساس گزارش Wccftech، ایلان ماسک مدتی پیش شرکت جدیدی به نام X Corp را در ایالت نوادای آمریکا بنیان‌گذاری کرد. این شرکت برای استخدام نیروهای متخصص سراغ مهندسان شرکت گوگل دیپ‌مایند (که روش هوش مصنوعی کار می‌کند) رفت و حدودا ۱۰٬۰۰۰ پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا خریداری کرد.

ماسک گفته است چت‌بات جدیدش توجه ویژه‌ای به بیان حقایق دارد و از این حیث با سایر چت‌بات‌ها متفاوت خواهد بود. به گفته‌ی ماسک، چت‌بات TruthGPT به‌دنبال فهم ذات کیهان است و احتمالا هرگز در مسیر نابودسازی انسان قدم برنمی‌دارد.

منابع آگاه می‌گویند یک خریدار ناشناس در اوایل سال جاری میلادی بخش قابل‌توجهی از ظرفیت سرورهای شرکت اوراکل را رزرو کرده است تا بسیاری از استارتاپ‌ها مجبور شوند به‌جای اوراکل سراغ شرکت‌های دیگر بروند. فراموش نکنید که سرورهایی نظیر آنچه اوراکل ارائه می‌دهد، نقش پررنگی در پردازش‌های هوش مصنوعی دارند. آن‌طور که منابع آگاه ادعا می‌کنند، این شخص ناشناس ایلان ماسک است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات