با چراغ سبز چین، بسته شدن قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد محتمل‌تر شد

شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اکتیویژن + مایکروسافت
براساس گزارش DealReporter، مایکروسافت تأییدیه‌ی سازمان تنظیم بازار چین را برای خرید ۶۸٫۷ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد دریافت کرده است.
تبلیغات

با پایان یافتن فاز سوم تحقیقات سازمان تنظیم بازار چین، در نهایت مجوز بی‌قید و شرط برای ادغام اکتیویژن بلیزارد با مایکروسافت صادر شد.

اتحادیه‌ی اروپا چند روز قبل، با معامله‌ی خرید اکتیویژن بلیزارد موافقت کرد. البته سازمان تنظیم‌کننده اتحادیه‌ی اروپا از مایکروسافت درخواست کرد راهکارهایی برای جلوگیری از نقض قوانین مرتبط با بازی‌های ابری ارائه دهد؛ زیرا در صورتی که ساخت بازی‌های ارزشمند اکتیویژن بلیزارد در انحصار سرویس ابری غول فناوری ردموندی قرار گیرد، این شرایط می‌تواند به بازار و سایر شرکت‌های فعال در حوزه‌ی بازی‌های ابری آسیب برساند.

مایکروسافت قبلاً چند قرارداد دوجانبه‌ی ۱۰ ساله با شرکت‌هایی مثل Gerforce NOW، Ubitus، Boosteroid، EE و Nware منقعد کرده است. غول فناوری اهل ردموند اکنون مجوز ۱۰ ساله‌ی رایگانی برای همه‌ بازی‌های خود و همچنین عناوین اکتیویژن بلیزارد به پلتفرم‌های بازی ابری ارائه می‌دهد و کاربران قادر خواهند بود این بازی‌ها را ازطریق هریک از پلتفرم‌های ابری مذکور استریم کنند.

بااین‌حال، سازمان رقابت و بازار بریتانیا تصمیم گرفت با معامله‌ی خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت مخالفت کند. سازنده‌ی ویندوز این حکم را به‌چالش کشید و از نخست‌وزیر بریتانیا خواست به CMA توجه داشته باشد؛ البته ساتیا نادلا امکان خروج اکتیویژن بلیزارد از بریتانیا را هم رد نکرد.

بازگشت امید به اردوی ردموندی‌ها؛ اروپا قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن را تأیید کرد
بازگشت امید به اردوی ردموندی‌ها؛ اروپا قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن را تأیید کرد
مطالعه '2

به‌نوشته‌ی WccfTech، کمیسیون تجارت فدرال ایالات‌ متحده در اواخر سال ۲۰۲۲ برای جلوگیری از ادغام اکتیویژن بلیزارد با مایکروسافت شکایت کرد؛ اما اعتقاد دارد در نبرد طولانی‌مدت دادگاه، شکست خواهد خورد. با توجه به دشواری لغو احکام این کمیسیون، CMA همچنان بزرگ‌ترین مانع تکمیل معامله‌ی مذکور است. بااین‌حال، مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد اعلام کردند در حال‌ آماده‌سازی درخواست تجدیدنظر به دادگاه هستند.

با تأیید رگولاتور چین، ادغام مایکروسافت با اکتیویژن بلیزارد در ۳۸ کشور ازجمله کشورهای منطقه‌ی اقتصادی اروپا، چین، ژاپن، شیلی، آفریقای جنوبی، برزیل، اوکراین و صربستان به‌ اجرا درآمده است و جمع کل این کشورها به ۲٫۳۷ میلیارد نفر می‌رسد.

نیوزلند و کره‌ی جنوبی نیز به‌زودی حکم خود را درمورد معامله‌ی ادغام اکتیویژن بلیزارد با مایکروسافت اعلام خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات