استیو وازنیاک: با خرید تسلا متوجه می‌شوید هوش مصنوعی می‌تواند منجر به مرگ انسان شود

جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
تسلا و استیو وازنیاک
استیو وازنیاک که از بنیان‌گذاران اپل است بار دیگر توضیحاتی علیه هوش مصنوعی و تسلا ارائه داده است.
تبلیغات

استیو وازنیاک، سخنان بسیار تندی علیه تسلا مطرح کرده است. او در یکی از مصاحبه‌های اخیرش استدلال کرد تلاش‌های تسلا برای ارائه‌ی فناوری خودروهای خودران رانندگی را فوق‌العاده ناامن کرده است.

وازنیاک در گفت‌وگو با CNN اعلام کرد: «اگر می‌خواهید با ادعاهای مرتبط با اینکه هوش مصنوعی انسان را خواهد کُشت بیشتر آشنا شوید، کافی است یک خودرو تسلا خریداری کنید.»

درحالی‌که شاید مقایسه چت‌بات‌های هوش مصنوعی با خطرات خودروهای خودران در مرحله‌ی کنونی کمی اشتباه به‌نظر برسد، اما بنیان‌گذار اپل به نکته‌ی مهمی اشاره کرده است زیرا شما با استفاده از فناوری مذکور، به تسلا اجازه می‌دهید کنترل فرمان خودرو را دردست بگیرد.

وازنیاک از مدت‌ها قبل یکی از منتقدان نرم‌افزار Autopilot تسلا بوده است و استدلال می‌کند عملکرد این فناوری با ادعاهای تسلا فاصله‌ی زیادی دارد.

ماسک سال ۲۰۱۳ وازنیاک را متقاعد کرد تسلا مدل S بخرد و وعده داد این خودرو تا سال ۲۰۱۶ در سرتاسر کشور به‌طور خودکار حرکت خواهد کرد. وازنیاک می‌گوید نرم‌افزار خودران تسلا می‌تواند باعث مرگ سرنشین شود. او دربخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارداشت: «من واقعاً به فناوری رانندگی خودکار اعتقاد داشتم اما این تکنولوژی درحال حاضر حتی به‌واقعیت نزدیک هم نیست.»

صحبت‌های وازنیاک تاحدودی واقعیت دارد زیرا طی سال‌های گذشته بارها شاهد تصادفات مرگبار ناشی از سیستم رانندگی خودکار تسلا بوده‌ایم.

به گزارش فیوچریسم، اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات‌متحده درسال ۲۰۲۱ اعلام کرد تحقیق را درمورد تسلا و تصادفات مرگبار ناشی از سیستم رانندگی خودکار این شرکت آغاز کرده است.

سال گذشته نیز خبرهایی درمورد اینکه وزارت دادگستری ایالات‌متحده درحال بررسی دو تصادف مرتبط با سیستم Autopilot تسلا است، منتشر شد. گفتنی است این تصادف‌ها منجر به مرگ سرنشینان شده بودند.

با وجود بازاریابی بحث‌برانگیز تسلا و وعده‌های مکرر ماسک، خودروهای این شرکت درسال ۲۰۲۳ هنوز نمی‌توانند به‌طور کاملاً خودکار رانندگی کنند و راننده باید همواره به جاده نگاه کند و هرزمان که نیاز بود کنترل خودرو را دردست بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات