تماشا کنید: کالبدشکافی شیائومی ۱۳ اولترا و تعمیرپذیری آسان‌تر آن درمقایسه‌با آیفون

شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
کالبدشکافی شیائومی ۱۳ اولترا
ویدئو کالبدشکافی شیائومی ۱۳ اولترا دیدگاه بسیار خوبی از ساختار قطعات و سخت‌افزاری داخلی این گوشی هوشمند پرچم‌دار ارائه می‌دهد.
تبلیغات

شیائومی ۱۳ اولترا یکی از گوشی‌های قدرتمند اندروید است و از سیستم‌ دوربین پشتی چهارگانه‌ شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر یک‌اینچی بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های جذاب این محصول می‌توان به پشتیبانی از دیافراگم متغیر در دوربین اصلی آن اشاره کرد. اکنون ویدئو کالبدشکافی پرچم‌دار دوربین‌محور غول فناوری چینی منتشر شده است که نگاهی به قطعات و ساختار داخلی این محصول ارائه می‌دهد.

کانال یوتیوب WekiHome که قبلاً نیز ویدئوهایی از کالبدشکافی محصولات مختلف منتشر کرده، این‌ بار شیائومی ۱۳ اولترا را بررسی کرده است. شیائومی از ماژول دوربین چهارگانه‌ی ۵۰ مگاپیکسلی در این دستگاه استفاده و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی در آن تعبیه کرده است که با ظرفیت باتری گلکسی S23 اولترا مطابقت دارد.

قلپ تپنده‌ی شیائومی ۱۳ اولترا تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 است که شرکت چینی از راهکار خنک‌کننده‌ی درجه‌‌‌یک برای مدیریت گرمای آن بهره گرفته است. طبق اعلام شیائومی، دمای پرچم‌دار جدید این شرکت حتی در فشارهای کاری سنگین، خنک‌تر از آیفون ۱۴ پرو مکس است.

این محصول امکان فیلم‌برداری با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را نیز فراهم و سیستم خنک‌کننده‌ی آن نقش مهمی در حفظ پایداری عملکرد ضبط ویدئو ایفا می‌کند؛ کاری که بسیاری از پرچم‌داران بازار نمی‌توانند انجامش دهند.

شیائومی برخلاف اپل از پیچ‌های تقریباً مشابهی در سرتاسر قطعات داخلی شیائومی ۱۳ اولترا استفاده کرده است؛ به‌همین‌دلیل، جداسازی اجزای مختلف این دستگاه آسان‌تر از گوشی‌های هوشمند اپل است.

WekiHome در این ویدئو نشان می‌دهد چقدر ساده می‌توان قطعات شیائومی ۱۳ اولترا را جدا کرد و سپس آن‌ها را دوباره در جای خود قرار داد. همچنین، ویدئو یادشده حاکی از آن است که شیائومی در طراحی پرچم‌دار جدید خود، توجه ویژه‌ای به تعمیرپذیری آن نشان داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات