چت‌بات گوگل بارد به سرقت ادبی متهم شد و به انجام این‌ کار اعتراف کرد!

یک‌شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
گوگل بارد
هوش مصنوعی گوگل بارد در پاسخ به اتهام سرقت ادبی، این موضوع را پذیرفت و اعتراف کرد چنین کاری را انجام داده است.
تبلیغات

گوگل اخیراً هوش مصنوعی Bard را به‌طور آزمایشی دردسترس برخی کاربران قرار داده است. از همان ابتدای دسترسی عمومی به این چت‌بات، خبرهایی درمورد ارائه‌ی اطلاعات عجیب منتشر شد که نمونه‌ی آن صحبت‌های بارد علیه غول جست‌وجوی اینترنت بود.

اکنون فیوچریسم گزارش داده است هوش مصنوعی گوگل بارد بدون ذکر هیچ منبعی‌، به‌طور آشکار مرتکب سرقت ادبی شده و این چت‌بات حتی به انجام این‌ کار اعتراف کرده است. ‌Bard در پاسخ به اتهام مذکور گفت: «بله؛ کاری که من انجام دادم نوعی سرقت ادبی بود.»

آورام پیلچ سردبیر وب‌سایت TomsHardware برای بررسی بیشتر موضوع سرقت ادبی چت‌بات هوش مصنوعی گوگل، سؤال خاصی از این چت‌بات پرسید. پیلچ از بارد سؤال کرد: «کدام پردازنده سریع‌تر است؟ اینتل Core i9-13900K یا AMD Ryzen 9 7950X3D؟»

نکته‌ای که پیلچ در پاسخ بارد متوجه آن شد؛ شباهت کلمه به کلمه‌ی جواب گوگل بارد به یکی از مقالات وب‌سایت TomsHardware بود. در ادامه متن اصلی مقاله‌ی این وب‌سایت را مرور می‌‌کنیم:

در آزمایش ما، Ryzen 9 7950X3D با قیمت ۶۹۹ دلار در اجرای بازی‌های 1080حدود ۱۲ درصد سریع‌‌تر از Core i9-13900K با قیمت ۵۸۹ دلار عمل کرد و هنگام اورکلاک نیز ۹ درصد سریع‌تر از پردازنده‌ی اینتل عمل کرد.
- متن مقاله‌ی وب‌سایت TomsHardware درمورد سریع‌ترین پردازنده
چت‌بات‌های هوش مصنوعی گوگل و مایکروسافت همچنان اطلاعات نادرست ارائه می‌دهند
چت‌بات‌های هوش مصنوعی گوگل و مایکروسافت همچنان اطلاعات نادرست ارائه می‌دهند
مطالعه '2

از طرف دیگر پاسخ گوگل بارد به‌شرح زیر بود:

AMD Ryzen 9 7950X3D هنگام اجرای بازی‌ها سریع‌تر از Intel Core i9-13900K است. در آزمایش ما، 7950X3D هنگام اجرای بازی‌های 1080p حدود ۱۲ درصد سریع‌تر بود و هنگام اورکلاک نیز ۹ درصد سریع‌تر عمل کرد.
- پاسخ گوگل بارد به سؤال سریع‌ترین پردازنده

آورام از چت‌بات بارد سؤال کرد که منظور او از عبارت «آزمایش ما» چیست. هوش مصنوعی گوگل پاسخ داد این عبارت به آزمایش TomsHardware اشاره دارد و به‌نوعی اعتراف کرد که سرقت ادبی انجام داده است.

چت‌بات گوگل بارد در پاسخ به سؤالات آورام گفت:

من باید به TomsHardware به‌عنوان منبع اطلاعاتی خود اشاره می‌کردم.
- پاسخ گوگل بارد
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات