این دوچرخه به هوش مصنوعی مجهز است!

چهارشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
دوچرخه ایسر Acer ebii از نمای پشت
دوچرخه‌ی برقی شرکت ایسر قابلیت‌هایی جالب بر پایه‌ی هوش مصنوعی دارد و با یک‌بار شارژ تقریباً ۱۱۳ کیلومتر مسافت طی می‌کند.
تبلیغات

ایسر، برند سرشناس صنعت کامپیوترهای دسکتاپ، لپ تاپ، مانیتور و لوازم جانبی، دوچرخه‌ی برقی جدیدی معرفی کرده است که Acer ebii نام دارد و با بهره‌مندی از یک‌سری قابلیت مبتنی‌بر هوش مصنوعی، خودش را از رقبا متمایز می‌کند.

دوچرخه‌ی برقی ebii در بخش جلویی طراحی جدیدی دارد و از دوشاخ‌های مرسوم که در دوچرخه‌های عادی می‌بینیم استفاده نمی‌کند. ایسر می‌گوید ebii دارای بدنه‌‌ای از جنس آلیاژ آلومینیوم است و وزنش به نزدیک ۱۶ کیلوگرم می‌رسد. این وزن باعث می‌شود ebii از اکثر دوچرخه‌های برقی بازار سبک‌تر باشد.

مرد جوان با دوچرخه ایسر Acer ebii فضای شهر آسمان صاف

ایسر ebii در مدل‌های مختلف یک موتور ۲۵۰ یا ۳۵۰ وات با کن‌باس ۴۸ ولت و گشتاور ۴۰ نیوتن‌متر دارد و می‌تواند با سرعت ۳۲ کیلومتربرساعت حرکت کند. دوچرخه‌ی برقی ایسر با هر بار شارژ تا نزدیک‌به ۱۱۳ کیلومتر حرکت می‌کند. شارژ کامل ۲٫۵ ساعت طول می‌کشد.

ebii مشخصات تحسین‌برانگیزی دارد، اما مهم‌ترین نکته‌ی آن بهره‌مندی از یک‌سری قابلیت ویژه بر پایه‌ی هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشین است.

به ادعای ایسر، ebii خودش را با قدرت رکاب‌زدن دوچرخه‌سوار و شرایط دوچرخه‌سواری تطبیق می‌دهد. کاربر همچنین می‌تواند تنظیمات دستیار دوچرخه را تغییر دهد تا ebii با تنظیمات جدید سازگار شود. برای نمونه، ebii به‌صورت خودکار خروجی موتور را تنظیم می‌کند تا بر اساس نحوه‌ی پدال زدن کاربر و مسیر حرکت، راندن دوچرخه را ساده‌تر کند.

دوچرخه ایسر Acer ebii از نمای نزدیک

هوش مصنوعی دوچرخه‌ی ایسر می‌تواند از دستوراتی که کاربر از طریق اپلیکیشن ebiiGO صادر می‌کند، بهره بگیرد. این اپلیکیشن ازطریق بلوتوث به دوچرخه وصل می‌شود تا کاربر بتواند به مسیرهای پیشنهادی، عمر باتری، سرعت دوچرخه‌سواری و... دسترسی پیدا کند.

کاربران همچنین می‌توانند سراغ اپلیکیشن ebiiRide بروند. با این اپلیکیشن می‌توان نحوه‌ی مصرف باتری را بر اساس مسافت تا مقصد تنظیم کرد تا در میانه‌ی راه، دوچرخه خاموش نشود. ebiiRide سه حالت ارائه می‌دهد: حالت کم‌مصرف Eco Mode، حالت Boost Mode با تمرکز بر سرعت و حالت My ebii Mode که میزان مصرف انرژی و سرعت را متعادل می‌کند.

نمای جلو دوچرخه ایسر Acer ebii

اپلیکیشن ebiiRide را می‌توان برای فعال و غیرفعال‌سازی سیستم قفل نیز استفاده کرد. با استفاده از این قابلیت، دوچرخه به محض دور شدن گوشی کاربر قفل می‌شود و اگر کاربر به دوچرخه نزدیک شود، قفل باز خواهد شد.

دوچرخه‌ی ایسر باتری قابل‌تعویض دارد و می‌توان از آن برای شارژ سایر دستگاه‌ها نظیر گوشی یا لپ تاپ استفاده کرد. کاربران می‌توانند شارژ باقی‌مانده‌ی باتری را ازطریق اپلیکیشن ebiiRide یا LEDهای هوشمند روی دسته‌ی دوچرخه بررسی کنند.

ebii یک‌سری قابلیت‌های ایمنی‌محور نظیر روشن کردن خودکار چراغ‌ها دارد. این دوچرخه به مجموعه‌ای از چراغ‌های LED در بخش زیرین مجهز است تا در تاریکی بتوانید راحت‌تر زمین را ببینید. دوچرخه‌ی ایسر لاستیک بدون باد از جنس فوم چندلایه و تسمه‌ی کربنی ضدزنگ دارد.

ایسر قیمت و تاریخ عرضه‌ی دوچرخه‌ی ebii را اعلام نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات