گوگل با اضافه‌کردن هوش مصنوعی به جیمیل و چند سرویس دیگر، مایکروسافت را به رقابت دعوت کرد

سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو گوگل / Google در میان جمعیت
گوگل اعلام کرده است که ازطریق هوش مصنوعی، قابلیت ساخت متن و محتواهای صوتی و تصویری را به شماری از سرویس‌هایش اضافه می‌کند.
تبلیغات

پس از هفته‌ها انتظار، گوگل سرانجام مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی را برای اپلیکیشن‌های خانواده‌ی Workspace شامل گوگل داکس، گوگل شیتس، گوگل اسلایدر و جی‌میل معرفی کرد.

گوگل داکس در نسخه‌ی جدید می‌تواند با اتکا بر هوش مصنوعی متن‌ها را بسازد یا خلاصه‌نویسی کند. همچنین، هوش مصنوعی به کاربران گوگل داکس برای تولید متن‌های جدید ایده خواهد داد.

در نسخه‌ی جدید جیمیل، کاربر می‌تواند نکات مهم را بنویسد تا این سرویس به‌طور‌خودکار متن کامل ایمیل را آماده کند. به‌علاوه به‌نوشته‌ی ورج، گوگل اسلایدز به قابلیت ساخت تصاویر و محتوای صوتی و محتوای ویدئویی ازطریق هوش مصنوعی مجهز شده است (مشابه سرویس‌های Microsoft Designer برپایه‌ی DALL-E و Canva برپایه‌ی Stable Diffusion).

بیانیه‌ی جدید گوگل به‌وضوح نشان می‌دهد این شرکت به شکست‌خوردن در رقابت ایجاد‌شده با محوریت هوش مصنوعی تمایلی ندارد. از زمان آغاز به‌ کار ChatGPT در اواخر سال ۲۰۲۲ و انتشار نسخه‌ی جدید بینگ بر‌پایه‌ی هوش مصنوعی، گوگل به‌شدت زیر فشار بوده است تا سرویس‌هایی مشابه در‌دسترس کاربرانش قرار دهد. اواخر سال گذشته‌ی میلادی، مدیران ارشد گوگل به کارکنان اعلام کردند که تمامی سرویس‌های مهم (آن‌هایی که بیش از یک‌میلیارد نفر کاربر دارند)، پس از چند ماه به هوش مصنوعی مجهز خواهند شد.

قابلیت‌های جدید گوگل فعلاً کاملاً در‌دسترس قرار نمی‌گیرند. این شرکت قصد دارد صرفاً ابزار نوشتن متن گوگل داکس و جیمیل را در ماه جاری میلادی با گروهی از کاربران مورداعتماد آمریکایی آزمایش کند. این شرکت هنگام رونمایی چت‌بات بارد نیز رویکرد مشابهی در پیش گرفت. گوگل گفته است قابلیت‌های جدید را بعداً در‌دسترس عموم مردم قرار می‌دهد؛ اما فعلاً تاریخ دقیقی مشخص نکرده است.

در نسخه‌ی جدید جیمیل، می‌توانید ازطریق هوش مصنوعی پیش‌نویس متن را آماده کنید و به ایمیل‌ها پاسخ دهید و متن ایمیل را خلاصه‌ کنید. نسخه‌ی جدید گوگل داکس افزون‌بر ایده‌دادن‌ به شما، می‌تواند متن را تصحیح یا کاملاً بازنویسی کند و متن‌های کاملاً جدید بنویسد.

افزون‌براین، نسخه‌ی جدید گوگل شیتس به شما امکان می‌دهد داده‌های خام را به آمار تحلیلی تبدیل کنید و فرمول بسازید. نسخه‌ی جدید گوگل میت ساخت پس‌زمینه‌های جدید و یادداشت‌برداری را نیز امکان‌پذیر می‌کند.

در بین تمامی قابلیت‌های جدید، ابزار نوشتن متن در جیمیل و گوگل داکس پرکاربردتر از بقیه به‌نظر می‌رسد. در دمو گوگل، می‌بینیم که سرویس داکس متن موردنیاز کاربر را در چند ثانیه خلق می‌کند. می‌توانید به گوگل داکس بگویید که برای شما متن درخواست شغلی بنویسد.

شایعه‌ها می‌گویند که مایکروسافت قصد دارد قابلیت‌های مشابهی را به نرم‌افزارهای خانواده‌ی آفیس اضافه کند. این شرکت پنجشنبه مراسم ویژه‌ای برگزار خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات