پربازدیدترین مقالات فناوری زومیت در سال ۱۴۰۱

با پربازدیدترین اخبار فناوری در سال ۱۴۰۱ آشنا شوید!

یک‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
با پایان یافتن سال ۱۴۰۱، مجموعه‌ای از پربازدیدترین خبرهای حوزه‌ی فناوری را در سالی که گذشت، مرور می‌کنیم.
تبلیغات

سال ۱۴۰۱ با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایش به‌پایان رسید و اکنون در آستانه‌ی شروع سالی جدید به‌‌سر می‌بریم. با‌توجه‌به این موضوع، اکنون قصد داریم مجموعه‌ای از پربازدیدترین خبرهای حوزه‌ی فناوری در سال ۱۴۰۱ را مرور کنیم‌؛ به‌همین‌دلیل، از شما دعوت می‌کنیم تا پایان این مقاله با زومیت همراه باشید.

۱۰. شیائومی 12S اولترا معرفی شد

معرفی شیائومی 12S اولترا یکی از پربازدیدترین خبرهای زومیت در سال ۱۴۰۱ بود که نشان می‌دهد پرچم‌دار این برند چینی طرفداران زیادی دارد. پیش‌ از معرفی این گوشی، بارها شاهد انتشار گزارش‌ها و شایعه‌های مختلف بودیم و سرانجام این محصول در ۱۳ تیر معرفی شد.

شیائومی 12S اولترا معرفی شد؛ پرچم‌دار تمام‌عیار Xiaomi با دوربین غول‌آسا، لنز لایکا و حسگر یک اینچی
شیائومی 12S اولترا، پرچم‌دار تمام‌عیار و دوربین‌محور Xiaomi، با تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1، حسگر غول‌پیکر یک اینچی و لنز لایکا رونمایی شد.
مصطفی عسگری
مطالعه '4
شیائومی 12S اولترا معرفی شد؛ پرچم‌دار تمام‌عیار Xiaomi با دوربین غول‌آسا، لنز لایکا و حسگر یک اینچی

پرچم‌دار شیائومی یکی از گوشی‌های هوشمند تا دندان مسلح این شرکت بود که از دوربین پشتی غول‌پیکر یک‌اینچی با لنز لایکا و تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 8+ Gen 1 بهره می‌برد. همچنین، نمایشگر OLED آن از نرخ نوسازی تطبیقی بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

۹. ویژگی‌های جدید MIUI 14 و دستگاه‌های سازگار با این به‌روزرسانی اعلام شد

بسیاری از کاربران به‌دلیل قیمت مناسب و سخت‌افزار جذاب گوشی‌های شیائومی از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند؛ به‌همین‌دلیل، افراد زیادی همیشه منتظر انتشار نسخه‌ی جدید رابط‌ کاربری سفارشی این برند موسوم‌ به MIUI هستند.

ویژگی‌های جدید MIUI 14 و دستگاه‌های سازگار با این به‌روزرسانی اعلام شد
تقریباً یک‌سال از انتشار MIUI 13 گذشته و اطلاعاتی درمورد MIUI 14 منتشر شده است. اکنون، امکانات این نسخه به‌همراه فهرستی از دستگاه‌های شیائومی، ردمی و پوکو که واجدشرایط دریافت این آپدیت جدید هستند، دردسترس قرار گرفته است.
ویژگی‌های جدید MIUI 14 و دستگاه‌های سازگار با این به‌روزرسانی اعلام شد

خبر مروبط به ویژگی‌ها و امکانات جدید MIUI 14 شیائومی و فهرست دستگاه‌های سازگار با این به‌روزرسانی یکی از پرمخاطب‌ترین‌های سال ۱۴۰۱ زومیت بود که نشان می‌دهد افراد زیادی در انتظار انتشار این آپدیت برای گوشی خود بودند.

۸. خداحافظی با ناچ؛ آیفون 14 پرو در رندرهایی چشم‌نواز به تصویر کشیده شد

بار‌دیگر یکی از خبرهای مرتبط با آیفون ۱۴ قبل از رونمایی رسمی این گوشی توجهات بسیاری از مخاطبان زومیت را در سال ۱۴۰۱ به‌ خود جلب کرد. این خبر به خداحافظی اپل با ناچ بالای نمایشگر آیفون‌های این شرکت اشاره می‌کرد.

خداحافظی با ناچ؛ آیفون 14 پرو در رندرهایی چشم‌نواز به تصویر کشیده شد
رندرهای جدید و چشم‌نواز آیفون 14 پرو پرچم‌دار موردانتظار اپل را با شکل و شمایل جدید در رنگ‌بندی متنوع به تصویر می‌کشند. آیفون 14 پرو احتمالاً با ناچِ نمادین آیفون‌ها خداحافظی می‌کند.
مبین احمدی
مطالعه '3
خداحافظی با ناچ؛ آیفون 14 پرو در رندرهایی چشم‌نواز به تصویر کشیده شد

در این خبر به حذف بریدگی در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ اشاره شده است و و همان‌طور‌که دیدیم، مدل‌های استاندارد این گوشی همچنان با همان ناچ همیشگی عرضه شدند.

۷. این ۳۵ اپلیکیشن اندرویدی را همین‌حالا از گوشی خود حذف کنید

گوگل فهرست ۳۵ اپلیکیشن حاوی تبلیغ‌افزار مزاحم که ممکن است کاربر را به‌سمت بدافزار نیز هدایت کنند، به‌طور عمومی منتشر کرد تا کاربران در دام آن‌ها گرفتار نشوند.

این ۳۵ اپلیکیشن اندرویدی را همین‌حالا از گوشی خود حذف کنید
گوگل فهرست ۳۵ اپلیکیشنی را منتشر کرده است که حاوی تبلیغ‌افزار مزاحم هستند و ممکن است کاربر را به‌سمت بدافزار نیز هدایت کنند.
مبین احمدی
مطالعه '2
این ۳۵ اپلیکیشن اندرویدی را همین‌حالا از گوشی خود حذف کنید

در این خبر، نوشته شده بود که ۳۵ اپلیکیشن سیستم‌عامل اندروید حاوی تبلیغ‌افزارند و گوشی هوشمند شما را با محتوای تبلیغاتی هدف قرار می‌دهند. علاوه‌براین، امکان دارد این برنامه‌ها کاربران را به نصب بدافزارهای جدید هدایت کنند؛ به‌همین‌دلیل، توصیه شده است هرچه سریع‌تر آن‌ها را از دستگاه خود پاک کنید.

۶. ترندفورس قیمت دقیق هر چهار گوشی سری آیفون 14 را فاش کرد

قبل از اینکه اپل سری آیفون ۱۴ را رونمایی کند، مثل همیشه شاهد انتشار شایعات فراوانی درباره‌ی این گوشی‌ها بودیم. ترندفورس قبل‌ از معرفی پرچم‌داران کنونی اپل، قیمت مدل‌های مختلف آیفون ۱۴ را فاش کرد و همین موضوع به‌تنهایی کافی بود تا این خبر به یکی از پربازدیدهای زومیت در سال ۱۴۰۱ تبدیل شود.

ترندفورس قیمت دقیق هر چهار گوشی سری آیفون 14 را فاش کرد
ترندفورس می‌گوید افزایش قیمت آیفون در نسل جدید قطعی است، اما آیفون‌های جدید با افزایش قیمت کمتر از آنچه که در ابتدا پیش‌بینی می‌شد عرضه می‌شوند.
مبین احمدی
مطالعه '2
ترندفورس قیمت دقیق هر چهار گوشی سری آیفون 14 را فاش کرد

گفتنی است قیمت‌هایی که ترندفورس برای سری آیفون ۱۴ اپل پیش‌بینی کرده بود، تقریباً با قیمت نهایی و واقعی این گوشی‌ها مطابقت داشت.

۵. تصاویر مفهومی گلکسی S23‌ اولترا توجه ویژه‌ای به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی دارند

پیش‌ از معرفی گلکسی S23 اولترا، خبرها و شایعه‌های زیادی درباره‌ی این گوشی پرچم‌دار فاش شد که یکی از پربازدیدترین آن‌ها، تصاویر مفهومی این محصول بود که با توجه‌ مخصوص به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی آن طراحی شده بود.

تصاویر مفهومی گلکسی S23‌ اولترا توجه ویژه‌ای به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی دارند
بااینکه هنوز جزئیات زیادی درباره‌‌ی گلکسی S23 اولترا دردسترس نیست، تصاویر مفهومی جدید، دوربین بزرگ ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی پرچم‌دار را نشان می‌دهد.
تصاویر مفهومی گلکسی S23‌ اولترا توجه ویژه‌ای به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی دارند

رندرهای مفهومی قبل‌ از رونمایی رسمی گلکسی S23 اولترا، ظاهراً توجهات تعداد زیادی از مخاطبان زومیت را به خود جلب کرده است، تا جایی‌که این خبر به یکی از پربازدیدترین‌های سال ۱۴۰۱ تبدیل شد.

۴. تبلیغات عجیب سامسونگ علیه آیفون ۱۴

سامسونگ در آستانه‌ی رونمایی آیفون ۱۴ پویش تبلیغاتی جدیدی شروع کرد تا توجهات را از پرچم‌دار اپل بردارد و محصولاتی که خودش در بازار موبایل عرضه می‌کند، به‌عنوان بهترین‌های دنیا جا بزند.

سامسونگ ثابت کرده که بازیگری شایسته در صنعت موبایل است و به هجوم به رقبا نیازی ندارد. بااین‌حال، اعضای تیم تبلیغاتی سامسونگ تلاش کردند نهایت استفاده را از رونمایی آیفون ۱۴ ببرند.

تبلیغات عجیب سامسونگ علیه آیفون ۱۴ بیشتر مثل خودزنی است
درحالی‌که آیفون ۱۴ با پرقدرت‌ترین تراشه‌ی موبایلی تاریخ معرفی شده، سامسونگ برای طعنه به اپل روی «تعظیم کردن» گوشی‌های تاشدنی‌اش مانور می‌دهد. تبلیغات سامسونگ عملاً خودزنی است.
مبین احمدی
مطالعه '3
تبلیغات عجیب سامسونگ علیه آیفون ۱۴ بیشتر مثل خودزنی است

در این مطلب، توضیح دادیم که سامسونگ چگونه ازطریق موضع‌گیری دربرابر آیفون ۱۴ مشغول خودزنی شد.

۳. گوشی‌های شیائومی که MIUI 14 را دریافت می‌کنند

متأسفانه به‌دلیل کاهش قدرت خرید ایرانی‌ها، علاقه کاربران به به‌روزرسانی نرم‌افزاری گوشی‌هایشان دوچندان شده است؛ چراکه به‌روزرسانی نرم‌افزاری کم‌هزینه‌ترین راهکار برای دسترسی به قابلیت‌های جدید است.

این گوشی‌های شیائومی MIUI 14 را دریافت می‌کنند (به‌روزرسانی)
شیائومی فهرست دستگاه‌هایی را که قرار است به رابط کاربری MIUI 14 به‌روزرسانی شوند، اعلام کرده است.
مبین احمدی
مطالعه '1
این گوشی‌های شیائومی MIUI 14 را دریافت می‌کنند (به‌روزرسانی)

بنابراین، طبیعی است که در رتبه‌ی سوم پربازدیدترین‌های ما خبری از به‌روزرسانی MIUI 14 به‌چشم می‌خورد. گوشی‌های شیائومی معمولاً به‌دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه از محبوبیت زیادی بین ایرانی‌ها برخوردارند و داده‌هایمان نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران منتظر به‌روزرسانی گوشی‌های خود به MIUI 14 هستند.

۲. اولین تصویر واقعی از آیفون ۱۵

با اینکه زمان زیادی تا رونمایی آیفون ۱۵ باقی مانده است، طبق روند هر‌ساله شاهد انتشار اخبار و شایعات متعددی از نسل بعدی گوشی‌های بسیار محبوب اپل هستیم. به‌نظر می‌رسد که کاربران زمیت نیز به‌شدت منتظر خانواده آیفون ۱۵ هستند؛ چراکه خبر «نخستین تصویر واقعی آیفون» در جایگاه دوم پربازدیدترین خبرهای ما در سال ۱۴۰۱ تکیه زده است.

این اولین تصویر واقعی از آیفون ۱۵ است!
تصویری که به بدنه‌ی آیفون ۱۵ نسبت داده می‌شود، در شبکه‌های اجتماعی فاش شد. در این تصویر مدل مشکی پرچمدار جدید اپل را می‌بینیم.
مبین احمدی
مطالعه '1
این اولین تصویر واقعی از آیفون ۱۵ است!

در این تصویر، شاهد لبه‌ی سمت راست مدل مشکی آیفون ۱۵ هستیم. حفره‌ی دکمه‌ی کناری شبیه رندرهایی است که اخیراً از آیفون ۱۵ پرو فاش شده‌اند. گفته می‌شود آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس دکمه‌ی غیرمتحرک با بازخورد هپتیک دارند.

۱. آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس رونمایی شدند

حالا نوبت به پربازدیدترین مقاله‌ی زومیت در سال ۱۴۰۱ می‌رسد؛ سالی که شاهد تغییرات مهم در طراحی مدل‌های پرو آیفون بودیم.

آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس رونمایی شدند؛ دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، ارتباط ماهواره‌ای و خداحافظی با ناچ
آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس، پرچمداران تازه‌نفس اپل، با نمایشگر مجهز به حفره، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و سیستم ارتباط ماهواره‌ای از راه رسیدند. این دو، پرقدرت‌ترین گوشی‌های تاریخ‌اند.
مبین احمدی
مطالعه '10
آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس رونمایی شدند؛ دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، ارتباط ماهواره‌ای و خداحافظی با ناچ

گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۲۲ اپل در چهار مدل معرفی شدند: آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس. مهم‌ترین به‌روزرسانی روی مدل‌های پرو اِعمال شد؛ زیرا این دو گوشی به تراشه‌ی جدید A16 و قابلیت داینامیک آیلند مجهز شده‌اند. البته قابلیت اتصال ماهواره‌ای نیز به سری آیفون ۱۴ اضافه شد تا افراد بتوانند حتی در مکان‌هایی که دسترسی به اینترنت و شبکه‌های تلفن‌همراه وجود ندارد، به مراکز خدمات اضطراری پیامک ارسال کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات