مایکروسافت هفته آینده هوش مصنوعی GPT-4 را با توانایی تولید ویدیو معرفی می‌کند

جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مدل هوش مصنوعی GPT-4 روی مغز
مایکروسافت از رونمایی مدل زبانی GPT-4 در هفته‌ی آینده خبر داده است. بینگ به‌لطف GPT-4، سریع‌تر به سؤالات پاسخ خواهد داد.
تبلیغات

مایکروسافت نسخه‌ی جدید بینگ را بر پایه‌ی مدلی زبانی توسعه داده که نسخه‌ی پیشرفته‌تر مدل استفاده‌شده در ChatGPT (مدل GPT-3.5) است. مایکروسافت می‌گوید موتور جست‌و‌جوی بینگ از مدلی به نام «پرومتئوس» استفاده می‌کند که میزبان اصلاحاتی شده است تا برای بینگ بهینه شود. با وجود تمامی اصلاحات، بینگ عملاً وابسته به مدل GPT 3.5 است.

GPT-3.5 در تولید و نمایش نتایج، عملکرد نسبتا کندی دارد. آن‌طور که به نظر می‌رسد، این شرایط قرار است تغییر کند. به نوشته‌ی Neowin، در هفته‌های آینده بینگ به‌لطف بهره‌مندی از مدل GPT-4، در جست‌و‌جو و نمایش اطلاعات سریع‌تر عمل خواهد کرد.

شعبه‌ی آلمان مایکروسافت اعلام کرده است که مدل زبانی GPT-4 هفته‌ی آینده در دسترس قرار می‌گیرد. آندریاس بران، مدیر ارشد فناوری شعبه‌ی آلمان مایکروسافت، ضمن اشاره به رونمایی GPT-4 گفت که هفته‌ی آینده شاهد مدل‌های هوش مصنوعی جدیدی خواهیم بود که امکانات کاملاً متفاوتی ارائه می‌دهند، ازجمله در حوزه‌ی ویدیو.

فناوری‌ شرکت OpenAI به بینگ امکان می‌دهد که از طریق متن با کاربر ارتباط برقرار کند، با این‌حال GPT-4 تعامل ازطریق تصویر و صدا را نیز امکان‌پذیر خواهد کرد.

این نخستین باری نیست که درباره‌ی توانایی‌های مدل GPT-4 در زمینه‌ی تولید ویدیو می‌شنویم. ماه گذشته گفته شد که OpenAI روی نسخه‌ی موبایلی ChatGPT بر پایه‌ی مدل زبانی GPT-4 کار می‌کند. توانایی ساخت ویدیو توسط هوش مصنوعی یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این اپلیکیشن خواهد بود.

مدل زبانی GPT-4 افزون بر ساخت ویدیو، خواهد توانست پاسخ‌های متنی را سریع‌تر از مدل GPT-3.5 تولید کند. این مدل زبانی جدید، به انسان شبیه‌تر خواهد بود و پاسخ‌هایی خواهد نوشت که انگار توسط انسان نوشته شده‌اند. تمامی این تغییرات را در آینده‌ای نزدیک در موتور جست‌و‌جوی بینگ نیز خواهیم دید.

آن‌طور که MSPoweruser می‌نویسد، مایکروسافت چت‌بات ChatGPT را به سرویس Azure OpenAI اضافه کرده است. مایکروسافت می‌گوید که به‌لطف نسخه‌ی جدید این سرویس، کسب‌و‌کارها می‌توانند پیشرفته‌ترین مدل‌های هوش مصنوعی را در محصولات‌شان استفاده کنند.

سرویس Azure OpenAI همین حالا نیز چندین ابزار هوش مصنوعی نظیر Dall-E 2 و Codex دارد و از مدل‌های زبانی مختلفی مثل GPT-3.5 استفاده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات