اینتل همچون انویدیا به‌دنبال ارتقای وضوح ویدیوهای قدیمی اینترنت است

یک‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده اینتل Core i7 HP OMEN 16 2021 مدل اینتل
ظاهراً اینتل سیستمی مشابه Nvidia Video Super Resolution دارد که وضوح ویدیوهای قدیمی 720p را از طریق پردازنده‌ی گرافیکی سیستم ارتقا می‌دهد.
تبلیغات

انویدیا در جدیدترین نسخه از درایور گرافیکی‌اش قابلیتی اضافه کرد که ارتقای وضوح ویدیوهای قدیمی اینترنت را امکان‌پذیر می‌کند. آن‌طور که تک‌اسپات می‌نویسد، اینتل نیز مشغول کار روی قابلیتی مشابه است، اما این ویژگی فعلاً به‌صورت گسترده در دسترس قرار ندارد. ظاهراً با اجرای فرمانی خاص می‌توان فناوری جدید اینتل را در مرورگر کروم فعال کرد.

قابلیت Intel Video Super Resolution نخستین بار در یکی از گزارش‌های باگ موتور کرومیوم که حدودا یک سال پیش ثبت شد، رؤیت شده است. آن گزارش اعلام می‌کند که فناوری Video Super Resolution روی تمامی گرافیک‌های اینتل از نسل ۹ به بعد قابل‌دسترس است. این یعنی تمامی گرافیک‌های مجتمع اینتل از زمان عرضه‌ی پردازنده‌های Skylake در سال ۲۰۱۵ به بعد، از Intel Video Super Resolution پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت در کروم ۱۰۹ و نسخه‌های جدیدتر کار می‌کند.

با فناوری جدید انویدیا، ویدیوهای قدیمی اینترنت را به وضوح 4K ارتقا دهید
با فناوری جدید انویدیا، ویدیوهای قدیمی اینترنت را به وضوح 4K ارتقا دهید
مطالعه '1

Intel Video Super Resolution درمقایسه‌با راهکار انویدیا، با تنوع بیشتری از قطعات سخت‌افزاری سازگار است. سیستم انویدیا صرفا با پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 3000 و RTX 4000 کار می‌کند. انویدیا در نهایت پشتیبانی از محصولات سری RTX 2000 را نیز اضافه خواهد کرد.

انویدیا قابلیت Video Super Resolution را کمتر از یک هفته پیش معرفی کرد. این فناوری برای آپ‌اسکیل ویدیوهای 720p و 1080p در مانیتورهای 1440p یا 4K طراحی شده است. امروزه بخش زیادی از ویدیوهای آپلودشده در اینترنت، وضوح 720p و 1080p دارند.

Video Super Resolution انویدیا با ویدیوهای زنده،‌ ویدیوهای یوتیوب و سرویس‌های استریم مثل آمازون پرایو ویدیو، اچ‌بی‌او مکس و نتفلیکس سازگار است.

صفحه Properties مرورگر گوگل کروم ویندوز

راهکار اینتل نیز قابلیت‌هایی مشابه ارائه می‌دهد و ظاهراً با انواع سرویس‌های استریم سازگار است. برای استفاده از فناوری اینتل، روی آیکون گوگل کروم راست‌کلیک کلیک کنید و روی Properties بزنید. سپس به تب Shortcut بروید و دستور زیر را در انتهای بخش Target وارد کنید و سپس روی OK بزنید.

--enable-features=IntelVpSuperResolution

پس از اجرای مجدد گوگل کروم، این مرورگر خواهد توانست به‌لطف فناوری اینتل وضوح ویدیوهای قدیمی را ارتقا دهد. Intel Video Super Resolution همچون سیستم انویدیا، بخشی از منابع پردازنده را درگیر می‌کند. ظاهراً فناوری Intel Video Super Resolution افزون‌بر محتوای سه‌بعدی بازی‌ها توانایی بهبود المان‌های دوبعدی را نیز دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات